Нов железопътен инцидент е предотвратен тази сутрин благодарение на бързата реакция на машиниста, съобщиха от "Булмаркет рейл карго". Причината е дупка в релсите, оставена при ремонта на съоръжението.
Инцидентът е от тази сутрин - 9 юли. В 6:54 часа товарен влак пътуващ с 32 вагона с дизелово гориво с общо тегло 2437 тона от гара "Дружба" за гара "Русе Север" получава разпореждане от дежурния ръководител движение на гара "Плиска" да премине със скорост от 10 км/ч в участъка от гара "Плиска" до гара "Хитрино", заради ремонт на железния път.
На километър 124+300 машинистът вижда, че релсовият път е разединен и релсите се разминават една спрямо друга. Незабавно спира влака и уведомява дежурния влаков диспечер.
На място прави снимки на състоянието на железния път, от които се вижда, че по време на ремонта са оставени несъединени релси, инструменти и други свързващи елементи на и около релсите.
Със сигурност композицията щеше да дерайлира дори и при тази ниска скорост на движение.
Не е ясно какви можеше да са последствията и щетите, посочват от "Булмаркет рейл карго".
След товарния влак се е движил пътнически влак от гара "Каспичан" за гара "Русе". В 7:37 часа влакът е получил разпореждане да се върне обратно в гара "Плиска".
Отговорност за състоянието на железопътната инфраструктурата носи Национална компания Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), напомнят от "Булмаркет Рейл Карго".
Снимки: Булмаркет
Версията на НКЖИ е по-различна. Според държавната компания тази сутрин в 6:30 часа товарен влак на "Булмаркет рейл карго" е спрян на жп гара "Плиска" с предупреждение, че в междугарието има повреда на железния път.
Съгласно всички нормативни изисквания на машиниста е връчена заповед движението на влака да се осъществява с повишено внимание и готовност за спиране. Веднага на мястото са изпратени аварийни екипи на НКЖИ и движението е преустановено. След бързи аварийни дейности по железния път, в 7:49 часа движението на влаковете е възстановено, се казва в съобщението на НКЖИ.
Участъкът Хитрино - Плиска е в ремонт и скоростта на влаковете е ограничена до 25 км/ч. Изпълнител на ремонтните дейности е "Страбаг Рейл" ДЗЗД.
Считаме за некоректен начина, по който ситуацията е представена от "Булмаркет" и че тенденциозното и избирателно оповестяване на железопътни събития не е начин да убедим обществото в предимствата на жп транспорта, се казва още в съобщението на НКЖИ.
По данни, изнесени от служебния министър на финансите Асен Василев, в периода от 1 януари 2019 г. до 31 април 2021 г, НКЖИ е получила общо 3.9 млрд. лв. от държавния бюджет за подобрение на железопътната инфраструктура.
От началото на годината има няколко инцидента с дерайлирали влакови композиции, а през 2019 г. влак на "Булмаркет рейл карго" дерайлира в гара "Пловдив". По данни от съдебните експертизи причината е счупена стрелка. Делото по този инцидент още не е приключило.
Железните пътища в България са в изключително лошо състояние. Въпреки отпуснатите средства не се забелязва съществено подобрение на инфраструктурата и възможност за по-сигурен, ефективен и бърз железопътен транспорт в страната, посочват от "Булмаркет рейл карго".
mediapool.bg