През първите десет дни от началото на предизборната кампания за предстоящите предсрочни парламентарни избори партиите и коалициите за похарчили общо 1 255 230 лв. без ДДС за реклама в медии.
Това показват данните от мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който обхваща периода от началото на предизборната кампания до 11 септември.
В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Според данните на ИРПС засега в настоящата кампания най-много за медии са дали от ГЕРБ – 255 хил. лв. Следват ги БСП с 242 хил. лв. и "Продължаваме промяната" с вложени 147 хил. лв. На трите формации се падат около 50% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. На четвърто място по похарчени пари е "Възраждане" - 118 хил. лв, следва ДПС с 86 хил. лв.
Засега от ГЕРБ са вложили основно за реклама в трите големи телевизии у нас – БНТ, бТВ и Нова тв, както и във вестниците "24 часа" и "Труд". Формацията залага и на реклама в местни вестници и различни онлайн медии. Повечето от заделените досега от БСП пари пък отиват за общ договор чрез платформа с редица медии, сред които "Стандарт", "Флагман", "Брадва" и "Петел". Той е за общо до 200 хил. лв и според данните на ИРПС е най-големият досега в кампанията.
"Продължаваме промяната" пък са заложили на онлайн и печатни медии, но нямат нито един договор с телевизия. Най-много средства за агитация от формацията са отделили във в-к "24 часа", Actualno.com, в-к "Труд" и Novini.bg.
От "Възраждане" пък са дали над 70% от отделената досега от тях сума за реклама в телевизия "Евроком".
Досега най-големият договор за медийна реклама на ДПС е с БНТ – за над 29 хил. лв. Формацията има договори и с вестниците "24 часа" и "Труд", както и със сайта "Епицентър".
"Има такъв народ" досега е дала 18 хил. лв за агитация, като над 16 хил. лв от тях са дадени на телевизията на лидера на партията Слави Трифонов – 7/8 ТВ.
mediapool.bg