Кламер БГ - Новини: Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

България

|
Вт, 13 Септ 2022г. 14:07ч.
Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

Над 1.2 млн. лв. за медийна реклама са дали партиите за 10 дни кампания

През първите десет дни от началото на предизборната кампания за предстоящите предсрочни парламентарни избори партиите и коалициите за похарчили общо 1 255 230 лв. без ДДС за реклама в медии.

Това показват данните от мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който обхваща периода от началото на предизборната кампания до 11 септември.

В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Според данните на ИРПС засега в настоящата кампания най-много за медии са дали от ГЕРБ – 255 хил. лв. Следват ги БСП с 242 хил. лв. и "Продължаваме промяната" с вложени 147 хил. лв. На трите формации се падат около 50% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. На четвърто място по похарчени пари е "Възраждане" - 118 хил. лв, следва ДПС с 86 хил. лв.

Засега от ГЕРБ са вложили основно за реклама в трите големи телевизии у нас – БНТ, бТВ и Нова тв, както и във вестниците "24 часа" и "Труд". Формацията залага и на реклама в местни вестници и различни онлайн медии. Повечето от заделените досега от БСП пари пък отиват за общ договор чрез платформа с редица медии, сред които "Стандарт", "Флагман", "Брадва" и "Петел". Той е за общо до 200 хил. лв и според данните на ИРПС е най-големият досега в кампанията.

"Продължаваме промяната" пък са заложили на онлайн и печатни медии, но нямат нито един договор с телевизия. Най-много средства за агитация от формацията са отделили във в-к "24 часа", Actualno.com, в-к "Труд" и Novini.bg.

От "Възраждане" пък са дали над 70% от отделената досега от тях сума за реклама в телевизия "Евроком".

Досега най-големият договор за медийна реклама на ДПС е с БНТ – за над 29 хил. лв. Формацията има договори и с вестниците "24 часа" и "Труд", както и със сайта "Епицентър".

"Има такъв народ" досега е дала 18 хил. лв за агитация, като над 16 хил. лв от тях са дадени на телевизията на лидера на партията Слави Трифонов – 7/8 ТВ.

mediapool.bg