Кламер БГ - Новини: Мегапоръчката за поддръжка на улиците в София привлече 18 кандидати

Мегапоръчката за поддръжка на улиците в София привлече 18 кандидати

България

|
Вт, 18 Окт 2022г. 17:25ч.
Мегапоръчката за поддръжка на улиците в София привлече 18 кандидати

Сн. БГНЕС, архив

Поръчката за поддръжка на улиците в София за над 200 млн. лева без ДДС привлече 18 кандидати. Местната власт обяви поръчка за избор на фирми, които да вършат тази работа за срок от 4 години. Договорите с настоящите фирми изтичат през май, юни и юли 2023 г.

Всички фирми, които и в момента поддържат улиците в града, са подали документи за участие и в новия търг. Въпреки големия брой участници в поръчката за някои от позициите кандидатите са двама или трима.

Това става ясно след крайния срок за получаване на оферти по поръчката. За целта на поддържането на уличната инфраструктура София е разделена на 7 зони, в които влизат по няколко района. Една фирма може да кандидатства само за една от зоните.

Най-голяма е конкуренцията за поддръжката на улиците и тротоарите в районите "Витоша", "Лозенец" и "Триадица". Документи за тази зона са подали "Трейс Груп Холд", които и сега поддържат тази зона, "БГН Инженеринг", държавната "Автомагистрали" и "Луксор Инвест".

Трима са кандидатите за зоната "Надежда", "Сердика" и "Нови Искър" - фирмата, която и сега поддържа улиците там, "Виа Конструкт Груп" в консорциум с "Пътно строителство Европа", обединение между "Пътинженеринг" и "Стефстрой", както и консорциум между "ПСТ Груп" и "Пейком България".

Три са офертите и за зоната "Кремиковци", "Оборище" и "Подуяне". Кандидатите за тази част от града са ДЛВ (и сега работят там), "БГНова", "Инмат София".

За останалите части от града офертите са по две. Фирмата, която в момента асфалтира и кърпи дупки в "Младост", "Панчарево" и "Студентски град" - "ГБС – Инфраструктурно строителство", се конкурира с "Мегаинвест – холд". За "Средец", "Изгрев", "Слатина" и "Искър" се състезават "Хидрострой" (които и сега имат договор) и консорциум около "Булстрой-монтажи". Кандидатите за "Банкя", "Красна поляна", "Красно село" и "Овча купел" са част от сегашните изпълнители - "Автомагисрали – София", "Трансстрой", "Инжстройинженеринг", "Трилиум Инженеринг", както и фирмата за асфалт "РаТек".

За "Връбница", "Възраждане", "Илинден" и "Люлин" оферти са подали обединение на фирмите "Геострой", "Пътстрой-92" и "Комунал инженеринг", както и компаниите "Нивел строй" и "Констрол", които и в момента поддържат тази част от града.

Настоящите договори бяха подписани през 2019 г. след обществена поръчка, публикувана през септември 2018 г. Към онзи момент прогнозната стойност за текущия ремонт и кърпенето на улиците в София е била 116.67 млн. лева. За четири години сумата е нараснала с над 80 млн. лева до 200.12 млн. лева.

Точната сума, която се плаща по договорите, зависи от възложената от общината работа. В договорите обикновено се залага месечна сума, но могат да се добавят дейности, които се калкулират по цените, които фирмите са дали при кандидатстването по търга. Единичните стойности също са записани в договорите. Отварянето на ценовите оферти предстои.

През април зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов обяви, че общината подготвя нови търгове за уличните ремонти, тъй като няма решение за индексирането на съществуващите контракти. Според него изпълнението по тях е трудно заради увеличението на цените на строителните услуги и материали. Затова от общината искаха държавата да разреши индексиране на вече подписани контракти, а ако това не станело, местната власт щяла да пусне нови търгове.

Към момента не може да се очаква, че новият търг за кърпене и асфалтиране на улици ще доведе до преждевременно прекратяване на съществуващите договори. Още повече, че беше пирета и методика за индексиране на вече подписаните договори. Практиката показва, че подобни големи обществени поръчки се точат с месеци заради обжалвания. Например поръчката, по която в момента се извършва уличната поддръжка, беше обявена през септември 2018 г., а първите договори са от май 2019 г.

При обявяването на търга от организацията "Спаси София" поискаха процедурата да бъде спряна, а настоящите договори – удължени с година. Мотивът им беше, че подписването на договорите от настоящия екип в общината ще остави пред свършен факт следващия кмет на столицата.

mediapool.bg