Технологичният гигант "Епъл" (Apple) е придобил стартъпа "Асай" (Asaii), който се занимава с анализ на музикалните предпочитания на потребителите, предаде агенция Ройтерс в понеделник.
"Това ще позволи на "Епъл" да дава на своите клиенти по-качествени препоръки за едни или други музикални композиции4, отбелязва изданието.
Стойността на сделката е около 100 млн. долара.
"Епъл" вече успешно използва технологии, използващи изкуствен интелект и алгоритъм, който анализира данните от популярните социални мрежи, а също и най-предпочитаното от услугите на "Епъл Мюзик" (Apple Music), "Спотифай" (Spotify), ЮТюб (YouTube) и "СаундКлауд" (SoundCloud). Това позволява откриването на най-популярните музикални композиции, както и намирането на слабо известни музикални таланти.
От "Асай" твърдят, че техният алгоритъм е способен да открият хитовете два месеца преди да попаднат в световните топ стриймингови услуги.
В края на септември "Епъл" обяви за приключването на сделката по придобиването на приложението "Шазам" (Shazam), позволяващо разпознаване на музика и изображение и свалено над 1 млрд. пъти до септември 2017 г.
"Радваме се да обединим нашите усилия, за да предоставим на потребителите си още повече прекрасни възможности да откриват, да слушат и да се наслаждават на музиката", каза тогава вицепрезидентът на "Епъл" Оливер Шусер.
Производителят на смартфоните Айфон (iPhone), таблетите "АйПад" (iPad), музикалните плейъри "АйПод" (iPod), компютрите "АйМак" (iMac) и други високотехнологични стоки, е една от най-големите корпорации в света, чиято пазарна капитализация надхвърли 1 трилион долара.
mediapool.bg