Компанията "Алфабет Инк." (Alphabet Inc.), зад която стои най-използваната търсачка в света Гугъл (Google), съвместно с Фейсбук (Facebook) и Туитър (Twitter), ще предприеме нови мерки за борба с киберпропагандата на "Ислямска държава", пише в. "Уолстрийт Джърнъл".
Засега са създадени няколко пробни видеа. В едно от тях анимиран персонаж с оръжие стои под знамето на ИД и казва: "Нека не Ви смущава факта, че екстремистите говорят за отказ от съвременния свят. Не е нужно да избирате".
Клипчетата ще се появяват на лентата с новини при публикуване на ключови дими като "шериат" и "муджихидин". Според реакциите ще се определи и най-въздействащата анимация, която ще бъде използвана и занапред.
Американските власти потвърждават, че именно радикализацията в социалните мрежи е действала като катализатор при атентаторите от Ница и Орландо, допълва още изданието. Именно в тази връзка са насочени и последните усилия на Интернет гигантите за борба с екстремизма.
mediapool.bg