От социалната мрежа Фейсбук съобщиха, че вече е в сила нов алгоритъм, който автоматично разпознава гръмки и подвеждащи заглавия и умишлено намалява аудиторията им.
Необходими са били няколко месеца програмистите ръчно да указват на скрипта кои заглавия са лъжливи и неверни и кои са в унисон с правилата, пише още специализираното издание TechCrunch.
Всяко заглавие получава проценти за неговата достоверност. Ако програмата сметне, че дадено заглавие е с прекалено голям процент недостоверна информация, то почти няма да достигне до аудитория. В случай на системни нарушения цялата страница ще бъде "наказана" и няма да достига почти до никого.
Разработчиците успокояват, че нещата са поправими, стига в бъдещите си публикации страниците да нямат негативен процентен рейтинг и съответно да не лъжат потребителите си.
От Facebook отказаха да дадат кода на скрипта или повече подробности за това как той работи, защото се опасяват, че недоброжелатели и жълти медии биха открили начин да го заобиколят.
За всички заинтересувани страни, Facebook пусна кратък наръчник за това какво не бива да съдържат заглавията
Ако всичко заработи по план, разработчиците са убедени в положителната промяна на лентата с новини, а потребителите от своя страна ще имат повече доверие и сигурност при ползване на социалната мрежа.
mediapool.bg