Кламер БГ - Новини: Полети "на късмет": Шести руски самолет за седмица се повреди по време на полет

Полети "на късмет": Шести руски самолет за седмица се повреди по време на полет

Война в Украйна

|
Вт, 05 Дек 2023г. 13:41ч.
Полети "на късмет": Шести руски самолет за седмица се повреди по време на полет

Полети

Пътнически самолет, летящ от Казан за Москва, успешно извърши аварийно кацане на летище Шереметиево в Москва. Това съобщи телевизионният канал 360, цитиран от The Moscow Times. Изданието отбелязва, че управлението на стабилизиращата система на самолета е отказало. На борда е имало 182 пътници и шестима членове на екипажа.

Това е шестият самолет на руски авиокомпании за една седмица, който се поврежда във въздуха. В събота Airbus A321 на Аерофлот, летящ от Санкт Петербург за Москва, поиска аварийно кацане на летище Шереметиево. Решението за аварийно кацане е взето поради повреда на левия двигател.

Също на 2 декември на тюменското летище Рощино по техническа причина самолет Superjet 100 на компанията "Ямал", летящ от Ноябрск до Уфа, кацна на резервно летище.

На 1 декември три самолета се повредиха едновременно. Airbus A321 на Аерофлот, изпълняващ полет от Калининград за Москва, кацна принудително на летище Пулково в Санкт Петербург поради индикация на климатичната система в пилотската кабина. Сутринта на същия ден Министерството на извънредните ситуации съобщи, че друг самолет на Аерофлот, Boeing 737 с 408 пътници на борда, летящ от Москва, е направил аварийно кацане в Южно-Сахалинск. Решението е взето поради индикация за спад на налягането на едно от шестте колела на колесника. В Новосибирск автопилотът и задкрилките на самолет на "Ираеро" със 78 пътници на борда отказаха след излитане от летище Толмачево.

Руските граждански самолети започнаха да се повреждат по-често, след като санкциите, наложени поради инвазията в Украйна, отрязаха Русия от обслужването на самолетите и доставката на оригинални резервни части. За да поддържа самолетите в изправност, Федералната агенция за въздушен транспорт раздаде на авиокомпаниите сертификати за разработчици на авиационна техника. Това позволи на превозвачите сами да извършват ремонти, след което започнаха да разглобяват някои самолети за компоненти, за да обслужват други части от своя флот.

От пролетта на 2022 г. авиокомпаниите изискват от персонала да не записва дефекти в оборудването в бордовите дневници (TLB), в резултат на което самолетите често летят с дефекти, пише "Проект". Според бивш пилот на авиокомпания Nordwind много превозвачи започнаха да летят, разчитайки на „руския късмет“.

mediapool.bg