Кламер БГ - Новини: Логото TÜV AUSTRIA Safety on Shelf гарантира на потребителите постоянно високо качество от фабриките до витрините на магазините

Логото TÜV AUSTRIA Safety on Shelf гарантира на потребителите постоянно високо качество от фабриките до витрините на магазините

Интервюта

|
Вт, 31 Ян 2023г. 08:00ч.
Логото TÜV AUSTRIA Safety on Shelf гарантира на потребителите постоянно високо качество от фабриките до витрините на магазините

Димитър Краев

Каймата и мляното месо от собствените марки на Kaufland ("Кауфланд") са първите два продукта, сертифицирани от TÜV AUSTRIA. Сертификатът гарантира постоянно високо качество по цялата верига - от производителите, през транспортните средства и съхранението в склада на веригата до магазините, посочи в интервю за Mediapool Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България. Наред с това във филиала на Kaufland в столичния квартал Банишора TÜV AUSTRIA сертифицира и "витрината от бъдещето" на ритейлъра, която гарантира отлични условия за съхранение на изложените на нея над 400 вида продукти.

Г-н Краев, наскоро два продукта от собствените марки на "Кауфланд България" - "Брей!" и "Шеф месар" получиха сертификати за качество от TÜV AUSTRIA - каймата и мляното месо. Какво трябва да говорят на потребителите тези сертификати и бихте ли представили организацията, която ги издава?

TÜV AUSTRIA, която ние представляваме ексклузивно в България от 2009 г., започва като сдружение, основано през 1872 година във Виена. То е технически-инспекционен орган, а в днешно време и сертифицираща организация, която удостоверява качество на процеси или на различен вид продукти и услуги. Тази година, реално TÜV AUSTRIA празнува 150-годишен юбилей. При създаването си компанията започва с инспекция на парни котли и парни машини, и постепенно дейността се развива в сертификация и инспекция на различен широк набор от процеси и продукти.

Кога започва сертифицирането на хранителните продукти?

Хранителните продукти влизат в портфолиото на TÜV AUSTRIA преди двадесетина години. Всички организации TÜV идват от немско-езичния свят и, макар да членуват в едно сдружение и да спазват общи принципи и цели, са независими една от друга. В началото на 90-те години те обръщат вниманието си и към контрола на качество на храната и всички процеси, свързани с неговата гаранция.

В кои държави, освен България, работите с веригата "Кауфланд" и съответно сертифицирате нейни продукти?

TÜV AUSTRIA работи много успешно с "Кауфланд България" през последните 3-4 години. Работим с "Кауфланд" също и в Хърватска и в няколко други страни от Източна Европа.

Как потребителите могат да разпознаят сертифицираните продукти на "Кауфланд" от TÜV AUSTRIA?

За момента това са каймата с марката "Брей!" и мляното месо с марката "Шеф Месар", които се продават на витрините с обслужване във всичките магазини на веригата. В непосредствена близост до местата, където се предлагат тези продукти, може да се види логото на TÜV AUSTRIA, което ясно индикира кои са сертифицираните продукти. На места потребителите могат да видят и логото, което е с QR код и чрез сканиране му да се потвърди валидността на сертификата.

Най-общо казано, когато потребителите видят логото на TÜV AUSTRIA на етикетите на тези продукти, те могат да разберат директно, че те имат гаранция за качество. В случая се гарантира постоянно високо качество от производителя на самия продукт през всички транспортни фирми, които превозват тези продукти при специфичен температурен режим на съхранение до склада, а оттам и до магазина.

Димитър Краев (вдясно) връчи сертификата на TÜV AUSTRIA за България на Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България.

Така, между производителя, склада и крайната локация - магазин на "Кауфланд" се гарантира постоянно качество. Контролират се и всички процеси, които са в рамките на витрината, например хигиенните условия, обучението на персонала, процесите, свързани с отпечатване на етикети, срокът на годност и т.н. Този одит не се прави еднократно – само, за да се получи сертификатът, а се повтаря на всеки три месеца на извадков принцип в цялата мрежа на "Кауфланд" в България. Забележете, правим проверки и като тайни клиенти и наблюдаваме дали всичко се спазва. Много важна съставна част от сертификацията ни са и лабораторните изследвания, които също се извършват на ежемесечно.

Конкретно, как бяха сертифицирани двата продукта от собствените марки на "Кауфланд"?

В работата си с "Кауфланд" имаме одобрен план за вземане на проби, които се изпращат за изследване в независима трета лаборатория. Проби се взимат от всичките над 60 магазина на веригата в цялата страна. След това, посредством хибриден подход, правим на всеки 3 месеца проверки на самите процеси на място в централния офис на компанията в София, в централния склад в с. Стряма, както и във всичките магазини в страната. Не на последно място правим и постоянен контрол на мониторинга на температурата на съхранение.

Тези стъпки ни позволяват да удостоверим, че месото, което е произведено при производителя и там е с доказано високо качество, няколко дни по-късно достига до витрината в абсолютно същото състояние и качеството му не се променя. Когато достигне витрината и в момента, в който се разопакова, вече се изпълняват други точни процедури и процеси, така че да няма кросконтаминация с друг продукт и т.н. "Кауфланд" работи с информационна система, която позволява на веригата във всеки един момент да контролира температурата по целия логистичен маршрут - до централния склад и в последствие - до съответен магазин. При каквото и да е отклонение, дори по-малко от 1 градус, системата изпраща нотификация до отговорния персонал и съответно веднага се предприемат съответни действия. Това позволява допълнителен контрол и гарантира съхранението на продуктите.

Витрината на "Кауфланд" в ж.к. "Банишора", сертифицирана от TÜV AUSTRIA

Във филиала в ж.к. "Банишора" е инсталирана първата сертифицирана от TÜV AUSTRIA витрина. Какво означава за потребителите, че има сертифицирана витрина?

Витрината на "Кауфланд България" във филиала в Банишора бе сертифицирана през миналата година по три международни стандарта - ISO 9001, което е стандарт за удостоверяване на качеството на процесите, ISO 22000 - стандарт за безопасността на храните, както и HACCP системата. На кратко – витрината е сертифицирана за безопасност на храните, качество на процесите, контрол на рисковете. Това означава, че при витрината, обслужващият персонал и съответно всеки един от всичките над 400 предлагани свежи храни, непакетирани меса и колбаси, сирена, маслини, млечни продукти, салати, риба и морски дарове, са стриктно спазени проверените процеси, отговарящи на изискванията на горе-описаните стандарти.

Този мониторинг допринася за това продуктите да са пресни, да отговаря на критериите за качество в своята категория, да се съхранява при необходимите условия и да бъде предоставен на клиента в перфектно състояние.

mediapool.bg