Каймата и мляното месо от собствените марки на Kaufland ("Кауфланд") са първите два продукта, сертифицирани от TÜV AUSTRIA. Сертификатът гарантира постоянно високо качество по цялата верига - от производителите, през транспортните средства и съхранението в склада на веригата до магазините, посочи в интервю за Mediapool Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България. Наред с това във филиала на Kaufland в столичния квартал Банишора TÜV AUSTRIA сертифицира и "витрината от бъдещето" на ритейлъра, която гарантира отлични условия за съхранение на изложените на нея над 400 вида продукти.
Г-н Краев, наскоро два продукта от собствените марки на "Кауфланд България" - "Брей!" и "Шеф месар" получиха сертификати за качество от TÜV AUSTRIA - каймата и мляното месо. Какво трябва да говорят на потребителите тези сертификати и бихте ли представили организацията, която ги издава?
TÜV AUSTRIA, която ние представляваме ексклузивно в България от 2009 г., започва като сдружение, основано през 1872 година във Виена. То е технически-инспекционен орган, а в днешно време и сертифицираща организация, която удостоверява качество на процеси или на различен вид продукти и услуги. Тази година, реално TÜV AUSTRIA празнува 150-годишен юбилей. При създаването си компанията започва с инспекция на парни котли и парни машини, и постепенно дейността се развива в сертификация и инспекция на различен широк набор от процеси и продукти.
Кога започва сертифицирането на хранителните продукти?
Хранителните продукти влизат в портфолиото на TÜV AUSTRIA преди двадесетина години. Всички организации TÜV идват от немско-езичния свят и, макар да членуват в едно сдружение и да спазват общи принципи и цели, са независими една от друга. В началото на 90-те години те обръщат вниманието си и към контрола на качество на храната и всички процеси, свързани с неговата гаранция.
В кои държави, освен България, работите с веригата "Кауфланд" и съответно сертифицирате нейни продукти?
TÜV AUSTRIA работи много успешно с "Кауфланд България" през последните 3-4 години. Работим с "Кауфланд" също и в Хърватска и в няколко други страни от Източна Европа.
Как потребителите могат да разпознаят сертифицираните продукти на "Кауфланд" от TÜV AUSTRIA?
За момента това са каймата с марката "Брей!" и мляното месо с марката "Шеф Месар", които се продават на витрините с обслужване във всичките магазини на веригата. В непосредствена близост до местата, където се предлагат тези продукти, може да се види логото на TÜV AUSTRIA, което ясно индикира кои са сертифицираните продукти. На места потребителите могат да видят и логото, което е с QR код и чрез сканиране му да се потвърди валидността на сертификата.
Най-общо казано, когато потребителите видят логото на TÜV AUSTRIA на етикетите на тези продукти, те могат да разберат директно, че те имат гаранция за качество. В случая се гарантира постоянно високо качество от производителя на самия продукт през всички транспортни фирми, които превозват тези продукти при специфичен температурен режим на съхранение до склада, а оттам и до магазина.
Димитър Краев (вдясно) връчи сертификата на TÜV AUSTRIA за България на Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България.
Така, между производителя, склада и крайната локация - магазин на "Кауфланд" се гарантира постоянно качество. Контролират се и всички процеси, които са в рамките на витрината, например хигиенните условия, обучението на персонала, процесите, свързани с отпечатване на етикети, срокът на годност и т.н. Този одит не се прави еднократно – само, за да се получи сертификатът, а се повтаря на всеки три месеца на извадков принцип в цялата мрежа на "Кауфланд" в България. Забележете, правим проверки и като тайни клиенти и наблюдаваме дали всичко се спазва. Много важна съставна част от сертификацията ни са и лабораторните изследвания, които също се извършват на ежемесечно.
Конкретно, как бяха сертифицирани двата продукта от собствените марки на "Кауфланд"?
В работата си с "Кауфланд" имаме одобрен план за вземане на проби, които се изпращат за изследване в независима трета лаборатория. Проби се взимат от всичките над 60 магазина на веригата в цялата страна. След това, посредством хибриден подход, правим на всеки 3 месеца проверки на самите процеси на място в централния офис на компанията в София, в централния склад в с. Стряма, както и във всичките магазини в страната. Не на последно място правим и постоянен контрол на мониторинга на температурата на съхранение.
Тези стъпки ни позволяват да удостоверим, че месото, което е произведено при производителя и там е с доказано високо качество, няколко дни по-късно достига до витрината в абсолютно същото състояние и качеството му не се променя. Когато достигне витрината и в момента, в който се разопакова, вече се изпълняват други точни процедури и процеси, така че да няма кросконтаминация с друг продукт и т.н. "Кауфланд" работи с информационна система, която позволява на веригата във всеки един момент да контролира температурата по целия логистичен маршрут - до централния склад и в последствие - до съответен магазин. При каквото и да е отклонение, дори по-малко от 1 градус, системата изпраща нотификация до отговорния персонал и съответно веднага се предприемат съответни действия. Това позволява допълнителен контрол и гарантира съхранението на продуктите.
Витрината на "Кауфланд" в ж.к. "Банишора", сертифицирана от TÜV AUSTRIA
Във филиала в ж.к. "Банишора" е инсталирана първата сертифицирана от TÜV AUSTRIA витрина. Какво означава за потребителите, че има сертифицирана витрина?
Витрината на "Кауфланд България" във филиала в Банишора бе сертифицирана през миналата година по три международни стандарта - ISO 9001, което е стандарт за удостоверяване на качеството на процесите, ISO 22000 - стандарт за безопасността на храните, както и HACCP системата. На кратко – витрината е сертифицирана за безопасност на храните, качество на процесите, контрол на рисковете. Това означава, че при витрината, обслужващият персонал и съответно всеки един от всичките над 400 предлагани свежи храни, непакетирани меса и колбаси, сирена, маслини, млечни продукти, салати, риба и морски дарове, са стриктно спазени проверените процеси, отговарящи на изискванията на горе-описаните стандарти.
Този мониторинг допринася за това продуктите да са пресни, да отговаря на критериите за качество в своята категория, да се съхранява при необходимите условия и да бъде предоставен на клиента в перфектно състояние.
mediapool.bg