Следващата седмица транспортният министър Георги Гвоздейков ще има среща с представители на Европейската прокуратура по повод разследванията по двата железопътни проекта, чието финансиране идва от еврофондовете. Това съобщи министърът при посещението си на терминал "Росенец" край Бургас.
Георги Гвоздйков каза, че иска да се запознае в детайли с проверките на европейските институции.
Към момента проверки от страна на Европейската прокуратура в Министерството на транспорта и Националната компания "Железопътна инфраструктура", която е получател на средствата по двата проекта, все още няма, уточни той.
“Другата седмица заради собствено спокойствие и план, който трябва да изготвя, ще се наложи да направя тази среща с представителите на Европейската прокуратура", каза Георги Гвоздейков, цитиран от БТА.
В началото на август Европейската прокуратура съобщи, че разследва два железопътни проекта – Костенец - Септември и Оризово - Михайлово на обща стойност 620 млн. лв. по подзрения за извършени нарушения. По случая имаше и двама задържани, чиито имена не бяха съобщени и не е ясно дали мерките им за неотклонение са изменени.
В сряда Европейската слжба за борба с измамите (ОЛАФ) съобщи, че препоръчва да бъде спряно европейското финансиране по жп проекта Костенец – Септември в размер на 140 млн. евро. ОЛАФ иска страната ни да възстанови вече изплатените 38 млн. евро, а останалите – 92 млн. евро да не ни бъдат плащани. Причината е установени нередности по време на процедурата за възлагането на обществената поръчка и при изпълнението на проекта. По данни на транспртното министерств той е изпълнен на около 40%, а финансирането му е по механизма "Свързана Европа".
По втория проект за модернизацията на жп линията Оризово – Михайлово разследването все още не е приключило, но се очаква и там да се стигне до същата процедура, заради установени нередности. По него безвъзмедното финансиране от еврофондовете е в размер на 111 млн. евро.
"За пореден път Европа ни показва "червен картон" и трябва да ни стане ясно, че оттук нататък тези процеси не могат да продължават по този начин. В крайна сметка ние използваме изцяло, да не кажа 100 процента, европейско финансиране, което се дава за модернизация на нашата железопътна инфраструктура. Ние показваме, че не можем да управляваме тези процеси по изграждане на инфраструктурата, допускаме грешки, за които българската държава отново трябва да плаща. Има какво да променяме. Ще работим в посока подобряване и прекратяване на порочните практики", коментира министърът на транспорта.
mediapool.bg