България е получила от Полша втори двигател за изтребителите МиГ-29, на които все още разчита, за да охранява въздушното си пространство, съобщиха от военното министерство.
Въпреки това бъдещето на съветските самолети продължава да е под въпрос и има реална възможност да бъдат приземени до месеци. Така България ще трябва да разчита на съюзниците в НАТО за охрана на въздушното си пространство.
Заради войната в Украйна поддръжката на МиГ-овете е изключително затруднена.
България очакваше повече двигатели от Полша, но в крайна сметка получи само два.
Полша и Словакия насочиха МиГ-овете си в помощ на Украйна, но България няма друга възможност да изпълнява задълженията си еър полийсинг и не разглежда подобна възможност.
Още по темата
МО пусна още една поръчка за МиГ-29. 20 млн. лева за ремонт на шест двигателя
В момента МО провежда две обществени поръчки – за ремонт на шест наши двигателя за МиГ 29 и за закупуването на шест ремонтирани двигателя.
Военният министър Димитър Стоянов съобщи тази седмица, че има заявено намерение за участие в поръчката за ремонт от ведомствените заводи "ТЕРЕМ" и Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr2 S.A.
Към момента като най-възможен вариант България да продължи да охранява сама небето си и да се намери възможност да бъде удължен живота на МиГ-овете.
Новозакупените от САЩ и "Локхийд Мартин" F 16 Block 70 ще започнат да пристигат през 2015 година, но след това ще трябва още време, за да бъдат усвоени от българските Военновъздушни сили (ВВС).
Опитът на МО да осигури заместваща платформа не успя както заради високите цени, така и заради липсата на политическа подкрепа за още един скъп проект за ВВС.
В същото време въпросът става все по-актуален на фона на войната в Украйна и непрекъснатите руски провокации над Черно море.
mediapool.bg