Социалната мрежа Фейсбук ще дава приоритет на информации, базиращи се на източник от първа ръка и написани от идентифицирани журналисти. Това се казва в изявление на социалната мрежа, която се опитва да направи чистка на дезинформацията и на заблуждаващото съдържание, предаде Франс прес.
"От днес актуализираме начина, по който новините се подреждат в новинарския ни раздел News feed, за да се изкачат нагоре автентични репортажи и статии, публикувани по прозрачен начин", се казва в изявление на Фейсбук.
Когато различни статии са публикувани за една и съща новина, алгоритъм ще открие онази, която е най-често цитирана като източник на информацията и ще направи така, че тя да се появява най-отгоре.
Фейсбук обаче пояснява, че е въпрос на личен избор какво четат потребителите и повечето информации, които хората виждат в техния News Feed идват от източници, които те следват, или от източници, които техни приятели следват и това няма да се промени.
Изявлението идва след като социалната мрежа бе подложена на бойкот от редица свои рекламодатели и партньори, заради това, че не се предприемат достатъчно мерки срещу речта на омразата и расистките коментари от потребителите.
Прекратяването на рекламите от фирми като "Кока-Кола", телекома "Веризон", производителя "Юнилевър", "Старбъкс" и редица други доведе до загуби от около 7.2 млрд. долара за основния акционер и шеф на компанията Марк Зукърбърг, съобщи Блумбърг в края на седмицата.
mediapool.bg