Кламер БГ - Новини: ТОЛ-служител нарича "маймуна" чужденец на "Дунав мост" (видео)

ТОЛ-служител нарича "маймуна" чужденец на "Дунав мост" (видео)

България

|
Пет, 17 Дек 2021г. 13:17ч.
ТОЛ-служител нарича "маймуна" чужденец на "Дунав мост" (видео)

Снимка: БГНЕС

Служител на БГ Тол се е държал грубо с чужденец при преминаване през пункта "Дунав мост" при Русе. Това става ясно от видео, публикувано в социалните мрежи. На него се вижда как служител крещи на молдовски гражданин и обяснява, че трябва да си плати. Молдовецът е наречен "маймуна", а скандалът става пред гише.

Клипът е сниман преди седмици. Всички участници са леко облечени.

Видеото е изпратено на платформата "Обществен контрол", която съществува във Facebook и YouTube, обясни Иво Дошев. Според него скандалът е станал заради недоразумение за плащане.

"Въпросният шофьор е имал желание да плати с карта, а не в брой. И скандалът е станал, защото те по някаква причина, тези от БГ-Тол са го принуждавали да плати в брой", разказа Дошев.

По случая ще има проверка, заяви министърът на електронното управление Божидар Божанов.

"Това е недопустимо поведение. Трябва да се запозная с детайлите по случая. Въпросът е да се види казусът с плащането. Човекът вероятно е искал да плати с карта. В администрацията навсякъде трябва да приемат плащания с карта. На много места това вече е факт", заяви той.

АПИ: Ще приложим цялата строгост на нормативната уредба

От агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ)информират, че по случая е образувано дисциплинарно производство и се извършва проверка. Случаят с арогантното поведение на служителя на Националното тол управление е от 25 октомври. От отговора на АПИ не става ясно от кога проверяват случая и колко време им е необходимо за да вземат решение.

Националното тол управление, което е на подчинение на АПИ, е било уведомено за случая от молдовския гражданин Веднага му е бил изпратен отговор, в който са поднесени извинения от името на пътната администрация, се казва в съобщението на АПИ.

В него е посочено, че ръководството на пътната агенция не толерира подобно поведение на служителите си, което е в разрез с етичните норми, и ще приложи цялата строгост на нормативната уредба.

Къде потъват тол таксите?

Платформата "Обществен контрол" е гражданска медия, която е създадена с цел да бъде коректив на нередностите, които вижда в държавата, поставянето им във фокуса на обществото и съответно намиране на решение, заяви един от създателите на платформата Иво Дашевпред Нова телевизия.

Той повдигна въпроса защо служителите на Националното тол управление са се опитали да принудят молдовския гражданин да плаща в брой.

"Това видео показва, че този човек има чувство за недосегаемост. Това е въпрос, който поставяме във фокуса на новия министър на транспорта (Николай Събевот "Продължаваме промяната" - бел.ред.), който също е от Русе, за да бъде решен. Друг е въпросът защо тези хора ги карат да плащат в брой", коментира Иво Дашев.

Министърът на транспорта няма отношение към Националното тол управление, което е на подчинение на министъра на регионалното развитие. До момента вицепремиерът Гроздан Караджов, който е от квотата на "Има такъв народ", все още не е взел отношение по случая.

Иво Дашев призова медиите да направят засечка на броя на камионите, влезли от Румъния в България за една година и на платените тол такси за камиони в системата за същия период.

Иво Дашев подозира, че може да се окаже, че има разминаванемежду преминалите камиони и събраните такси, точно заради исканите на ръка пари, вместо плащане с карта.

От "Обществен контрол" са направили първоначални проверки на имущественото и имотно състояние на служителите на БГ тол от видеото и на свързаните с тях лица и са установили, "че в последната година-две има сериозно позитивно развитие в тази посока".

По официални данни приходите от тол такси са по-малко от тези от винетки и така собствениците на леки коли продължават да издържат пътната инфраструктура за сметка на тежките автомобили – тирове, камиони и автобуси, които повече рушат пътищата. За тази година планираните приходи от тол такси са около 400 млн. лв., но към момента няма яснота дали се изпълняват.

Причина за ниските постъпления са малкия обхват на пътната мрежа – единствено магистрали и първокласни пътища и ниските такси. Бившият премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов клекна пред превозвачите заради заплахите от протести. Служебният кабинет също не пипна тол таксите, заради президентските и парламентарните избори.

По време на преговорите за съставянето на кабинета на Кирил Петков беше постигнато споразумение, че обхватът на платената пътна мрежа ще се увеличи, а таксите ще се вдигнат плавно.

mediapool.bg