Кламер БГ - Новини: С колчета спират катастрофите в Кресненското дефиле

С колчета спират катастрофите в Кресненското дефиле

България

|
Четв, 01 Септ 2022г. 09:21ч.
С колчета спират катастрофите в Кресненското дефиле

Сн. БГНЕС

Два месеца по една от най-смъртоносните пътни отсечки у нас - тази през Кресненското дефиле, няма не само загинали, но и нито една катастрофа.

Причината - по средата на пътното платно са монтирани гумени колчета в началото на юли. Те ограничиха изцяло изпреварването в 17-километровия участък.

Така един от най-натоварените пътни участъци, по който минават около 11 000 автомобила средно на ден, и ставаха множество катастрофи с фатален край, вече е спокоен и безавариен, разказа в репортаж Нова телевизия.

В дефилето в момента единственото недоволство на шофьорите е срещу ограничението на скоростта. Допустимите 50 км/ч на хората зад волана им се струват твърде малко за пътния участък.

Колчетата в дефилето са добър приятел на шофьора, защото му гарантират, че кола в насрещното едва ли ще изскочи. Въпреки това нарушители все пак има. Очевидци разказват, че колкото и невероятно да звучи, имало шофьори, които слаломирали между колчетата, за да изпреварят бавно движещите се автомобили.

Ограничителите по средата на пътното платно са гумени, не се чупят и не могат да причинят катастрофа.

Шофьори настояват и за работещи мерки срещу падащите камъни и земни маси в Кресненското дефиле. Според пътуващите има какво да се желае в обезопасяването на скатовете над пътя.

В социалните мрежи потребители питат как ще работят снегорините през зимата.

От Съюза на транспортните работници също предупреждават за възможни проблеми с извънгабаритните товари.

"За такова ограничаване на движението сме правили още 2017 г. предложение, стигнахме до извода че извънгабаритни камиони, както и автомобили със специален режим, ще имат големи затруднения, и поради тази причина, идеята беше отхвърлена и ние се съгласихме с нея. Не знам откъде дойде идеята сега в АПИ, но мисля, че единственото за което помагат тези колчета е в изпреварването. Нищо повече", коментира Александър Стамболийски, председател на Съюза на транспортните работници пред Нова телевизия.

mediapool.bg