Не виждам нищо лошо в това да има повече държава в пътния сектор, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Тя съобщи пред Дарик радио, че до 2024 година автомагистрала "Хемус" трябва да е изцяло готова.
”Хемус“ за Северна България е необратим процес. Правителството отпусна 1. 35 млрд. лв., с които тази магистрала да бъде построена. Индикативният срок за завършване на цялата магистрала е 2024 г. Общо 420 км е магистралата, 170 км от тях са построени. В момента се строят две пътни отсечки. Сега ще започне строителството на участъка от разклона Плевен-Ловеч до Русе-Велико Търново. Това са 134 км с осигурено финансиране. , допълни регионалният министър.
Магистралният участък ще се строи чрез рамкови споразумения за доставка на техника и материала между държавната "Автомагистрали" и частни фирми.
По думите ѝ и до момента "Автомагистрали“ изпълнява проекти, възложени от Агенция "Пътна инфраструктура“ (АПИ).
"Има договор между АПИ и "Автомагистрали“, няма договори с подизпълнители за изграждане на АМ "Хемус“. Има рамкови споразумения за текуща дейност. "Автомагистрали“ може да назначава в дружеството специалисти и работници. Законът не забранява наемането на техника и ползването на чужд ресурс при изпълнение на определени обекти. "Автомагистрали“ със своя мениджмънт ще изпълни тези 134 км, сключвайки всички видове споразумения и договори за техника, материали и всичко, което е необходимо. МРРБ е принципал на "Автомагистрали“, но мениджмънта го взима ръководството на дружеството“, каза Петя Аврамова.
"Автомагистрали" се явява големият строител, избран без търг с разрешение на Агенцията за обществените поръчки. Държавната компания от своя страна ще възлага дейности чрез подписаните рамкови споразумения с 10 частни фирми.
Тя съобщи, че следващата седмица трябва да се вземе решение кой да е новият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), след като Светослав Глосов подаде оставка след проблемите с електронните винетки.
Аврамова съобщи, че през лятото на тази година ще заработи изцяло електронната тол система за тежкотоварни камиони.
Освен това припомни, че през 2019-а година се въвежда електронната система за платена пътна такса.
”Понеже през 2018 г. са продавани хартиени винетки, които имат срок и през 2019 г., тази година системата ще работи на смесен режим. Тоест, ако вие имате валиден хартиен винетен стикер и ви спрат контролните органи на Националното тол управление или Пътна полиция, вие няма да бъдете глобен. Системата ще заработи в идеалния си вид 2020 г.”, каза тя.
mediapool.bg