"Не можем да мислим само в перспективата на полагане на тръби и на асфалт – инфраструктурата е важно, но, ако искаме икономика на бъдещето, трябва да вложим в научна и образователна свързаност", каза президентът Румен Радев в понеделник.
Той е в Естония във връзка с инициативата за регионално сътрудничество "Три морета", чието председателство поема България.
"Инфраструктурната свързаност не е цел, а средство за постигане на целта – висок устойчив икономически растеж и сходен жизнен стандарт с развитите европейски страни в рамките на преход към зелена и дигитална икономика", каза президентът, цитиран от бТВ.
По думите му младите специалисти и изследователи от региона трябва да могат заедно да работят по различни проекти.
Караянчева: Радев да помогне
Няколко часа по-късно председателката на Народното събрание му отговори от Кърджали.
Асфалт трябва, както и много други неща, каза Цвета Караянчева.
Тя призова Румен Радев да помогне на страната си, а критиката му да е конкретна и с ясни аргументи.
"Президентът отдавна вече не е обединител. Отдавна не е човек, който наистина мисли за бъдещето на България. Защото не може да хвалиш България в чужбина, а тук да говориш точно обратното. Асфалт трябва навсякъде, но трябват и още много други неща, които прави правителството и дори в тази трудна COVID криза, намира възможности и средства да помага на гражданите, без да прави излишни демонстрации и политики. Ако иска да помогне президентът, нека да помогнe", призова Караянчева, която заедно със спортния министър Красен Кралев направи първа копка на многофунционална зала в Кърджали.
"Три морета"
Радев отбеляза и че, че географският обхват на "Три морета" трябва да се разшири и България да не остава в периферията. По думите му лидерите на Гърция и Кипър са изразили желание да се включат.
Инициативата е създадена през 2015 г. и обединява 12 европейски държави, разположени между Адриатическо, Балтийско и Черно море.
В отговор на въпрос дали "Три морета" не е инструмент за увеличаване на влиянието на САЩ в ЕС, Радев запита какво лошо има в това по-бързо и със средства отвън да се изграждат проекти като АМ "Черно море" и тунела под Петрохан или в това да се постигне реална диверсификация.
Към момента Полша има принос от около 500 млн. евро в инвестиционния фонд на инициативата, а минимумът за участие е 20 млн. евро. САЩ имат готовност да се ангажират с 1 млрд. евро, като събирането на средства ще продължава.
mediapool.bg