Значително намаление на документите, които се искат при преместване на деца от едно в друго училище, предвиждат промени в наредба на образователното министерство.
Според тях родителите ще трябва да подават в новото училище само заявление за записване. Цялата останала информация като копие от сдидетелство за завършен предходен клас или етап, удостоверение за преместване и т.н. ще се обменя между старото и новото училище по служебен път. Това ще важи и при записване на децата след кандидатстване за прием в V или VІІІ клас.
Родителят ще бъде информиран в края на процедурата, без да се налага да посредничи в комуникацията между двамата директори, обясниха от министерството.
Променя се и правилото класните и контролните работи на децата да се съхраняват от учителя. Целта е те да бъдат давани на децата и така да стигат до родителя, който да бъде информиран къде учениците имат пропуски.
В момента промените са подложени на обществено обсъждане преди да бъдат приети.
mediapool.bg