Кламер БГ - Новини: Заради предразсъдъци, всеки трети кандидат за работа крие нещо

Заради предразсъдъци, всеки трети кандидат за работа крие нещо

Общество

|
Ср, 21 Апр 2021г. 20:04ч.
Заради предразсъдъци, всеки трети кандидат за работа крие нещо

В най-голяма степен степен предразсъдъци по време на интервю за работа срещат младите хора до 24 години без опит и хората над 45 години – повече от половината от тях. Като цяло на всеки трети му се е наложило да крие нещо от бъдещия си работодател – било сексуална ориентация, етническа, религиозна или политическа принадлежност, плановете си за семейство или деца, кредитната си история, това, че са пушачи и дори татуировки и пиърсинг. Това сочи изследване на маркетинговата агенция BluePoint ("БлуПойнт"), проведено през януари 2021 г. по поръчка на TELUS International Bulgaria (Телус Интернешънъл България"), обявено в сряда.

Налице е сравнително висок дял от лица (около 70%), които споделят, че става все по-трудно човек да намери и започне работа, отбелязват анализаторите.

Проучването все пак отчита повишаване на толерантността по време на интервюта, което се дължи на навлизането на все по-големи компании у нас, които имат политика за приемане на хората. Въпреки това "различните хора" у нас не са добре приети. Само 2.3% смятат, че българите сме изключително толерантни, докато 49.5% твърдят, че обществото спада в графата "по-скоро нетолерантни". 34% пък са на мнение, че работодателите не са отворени към нестандартни кандидати.

В същото време всички анкетирани са заявили, че напълно приемат много по-младите или доста по-възрастните си колеги, тези с различни политически убеждения, стил на обличане, религиозна принадлежност.

От "Телус" са проучили и собствените си служители да предразсъдъците им. В анонимното изследване над 83% от тях казват, че никога не са усещали нетолерантност. 98.7% пък определят компанията си като "изключително толерантен" и "по-скоро толерантен" работодател на българския пазар.

С убеждението, че когато служителите се чувстват приемани на работното място, запазват висока мотивация за развитие с пряк ефект върху бизнеса, "Телус" започва национална кампания "Бъди себе си" за преодоляване на предразсъдъците при кандидатстване за работа. Инициативата се подкрепя от известни личности, сред които музикантите Влади Ампов-Графа и Прея.

Самата компания въвежда нови политики по наемане, гарантиращи, че назначаването на нови служители е фокусирано изцяло върху професионалните качества на кандидата. Първата стъпка ще е изцяло онлайн - независим и обективен тест за оценка на нивото на владеене на чужд език и технически умения. Едва след него ще се преминава към интервю на живо, по време на което няма да се задават лични въпроси. Развитието на наетите вече служители ще става чрез план за израстване и надграждане на уменията им според индивидуалните им качества, знания и предпочитания.

mediapool.bg