Кламер БГ - Новини: Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

България

|
Вт, 26 Апр 2022г. 19:44ч.
Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

Бетонен надлез се срути върху кола с две жени край Девня

Бетонни плочи от предпазно съоръжение край Девня паднаха върху кола с две жени, които се спасиха по чудо. Пострадалите са майка и дъщеря, съобщи МВР.

Тежкият инцидентът е станал на пътя Девня - Суворово, след като съоръжението е закачено от камион, който е превозвал багер.

Срутеното съоръжение, предпазва пътя от преминаваща над него въжена линия, по която се прекарват интертни материали.

Спасителни екипи извадиха затиснатите в леката кола жени. Пред бТВ шефът на варненската пътна полиция Петко Камбуров заяви, че и двете жени са с тежки травми на краката. Едната е откарана в болница. Предстои транспортирането и на другата.

Движението по пътя от Девня към Суворово беше временно спряно.

Липсата на правила и контрол за конвоиране на тежки товари e основната причина за тежкия инцидент край Девня, при който по чудо се размина без жертви, се казва в позиция на неправителствената организация "Европейски център за транспортни политики".

Налична е само Наредба №11 на МРРБ, в която е записано, че е достатъчно конвой да извършва превозно средство, на което се поставят сигнализиращ буркан и знак А39 на метална конструкция с малки размери.

Разрешителното за това действие се издава от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и би следвало да означава, че маршрутът за превоз на съответния товар е добре проучен, а процесът е максимално обезопасен.

Добрите практики в Европа са резултат от адекватна нормативна база, което включва много аспекти. Сред тях са превозване на тежки и извънгабаритни товари през нощта, създаване на временна организация на движението с помощта на видни отдалеч мобилни електронни пътни знаци, наличие на поне един конвоиращ автомобил, а в повечето случаи и на два - отпред и отзад, посочват от Европейския център за транспортни политики.

Неправителствената организация отправя и няколко въпроса към институциите:

- Имал ли е водачът на камиона разрешително за превозване на багера, издадено от АПИ?

- Ако е имал такова разрешително, това ли е бил указаният маршрут?

- Ако е имал такова разрешително и това е бил указаният маршрут, дали е било обозначено наличието на съоръжение с височина, непозволяваща преминаването на камиона и неговия товар?

- Спазил ли е водачът всички указания в евентуалното разрешително?

- Не е ли време държавата в лицето на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) да влезе в ролята си и да извършва адекватен контрол при превоза на такива товари?

- Каква е координацията между АПИ и ИААА по отношение на превоза на такива товари?

- Не е ли време спешно и незабавно нормативната уредба да бъде преразгледана и поправена в съзвучие с добрите и адекватни европейски практики?

- Кой ще носи отговорността за нанесените на двете жени емоционални, физически и материални щети, както и за материалните щети по пътната инфраструктура?

mediapool.bg