Кадилак (Cadillac), подразделението на Дженерал Мотърс (General Motors) във високия пазарен сегмент, представи в края на миналата седмица първия си изцяло електрически автомобил.
Моделът Лирик (Lyriq) е конструиран, за да помогне на американския автомобилостроител да възвърне контрола си на пазар, на който в момента властва Тесла (Tesla), пише френското специализирано издание "Капитал".
Лирик, който е кръстоска между 4Х4 автомобил и седан, ще се произвежда от 2022 година. Кадилак обеща от 2030 година по-голямата част от моделите му да са електрически.
Дженерал мотърс вече предложи хибридни и електрически автомобили като Шевролет Волт (Chevrolet Volt) и Шевролет Болт (Chevrolet Bolt), но групата иска да ускори процеса и си е поставила за цел да разработи 20 изцяло електрически возила до 2023 година.
Автомобилостроителят представи през март батерията, задвижваща Лирик - Ултиум (Ultium), с която той ще може да изминава близо 500 километра с едно зареждане.
Дженерал мотърс планира да я използва във всичките бъдещи електрически модели - от по-евтините до по-луксозните - на марките си Кадилак, Шевролет, Джи Ем Си (GMC) и Буик (Buick).
Лирик ще бъде оборудван с опция за помощ при автономно шофиране и 84-сантиметров екран вместо обичайното разположение на арматурното табло.
Целта е този нов електрически модел да помогне на Дженерал мотърс, който първи произведе електромобил през 90-те години на миналия век, да навакса изоставането си от Тесла.
Компанията, ръководена от Илон Мъск, продължава да разбива конкуренцията на пазара на електрически коли, отбелязва изданието.
Тесла олицетворява бъдещето на автомобилния сектор за инвеститорите и е с по-висока пазарна капитализация на борсата от "Голямата тройка" от Детройт - Дженерал мотърс, Форд (Ford) и Фиат-Крайслер (Fiat-Chrysler).
mediapool.bg