В още един столичен район ще се обсъжда въвеждането на платено паркиране по улиците и пред блоковете. Става въпрос за "Изгрев", в който влизат едноименният квартал, както и кварталите "Изток" и "Дианабад".
Обсъждането е инициирано от местната администрация и е насрочено за 8 февруари. Още е в начална фаза, а конкретно предложение точно къде може да има зелена зона все още няма.
Зелената зона е по-евтиният вариант на платеното паркиране в София. Един час престой в нея струва 1 лев. Колата не може да стои в зоната повече от 4 последователни часа. Живеещите в района на зелена зона плащат годишни винетки за паркиране. За един автомобил те струват по 100 лева, за втора кола цената е 200 лева, а за трета - 300 лева.
Обсъждането на въпроса с въвеждането на зелена зона в "Изгрев" е аргументирано с "големия обществен интерес и задълбочаващите се проблеми с паркирането", става ясно от информация във Фейсбук профила на кмета на района д-р Делян Георгиев. Под публикацията вече има стотици коментари от противници и от поддръжници на идеята за платено паркиране. Според първите въвеждането на зелена зона няма да реши проблемите на живеещите там с паркирането, тъй като той се коренял в липсата на места за спиране като цяло, а не в това, че има много прииждащи от други части на София шофьори. Според поддръжниците на идеята опитът от други жилищни квартали като "Лозенец" ще се повтори и в "Изгрев" и улиците и тротоарите ще се изчистят от коли.
Обществени обсъждания за въвеждане на зелена зона текат и в други два столични района - "Слатина" и "Триадица". В "Триадица" заключителната среща с гражданите по въпроса е на 13 януари. Предложението на местната администрация е платени да станат местата за паркиране между бул. "България", ул. "Бяла Черква", ул. "Петко Каравелов" и бул. "Витоша" (основно кв. "Иван Вазов").
В район "Слатина" въвеждането на зелена зона отново е на дневен ред. То започна още в предишния мандат на местната власт и беше подновено от новия районен кмет Георги Илиев. От публикации във Фейсбук профила му става ясно, че първоначалното предложение е паркирането да е платено в почти целия район, а мотивът отново е ред по улиците.
Във вторник Илиев имаше среща по въпроса и с представители на основните партии в Столичния общински съвет, а след нея обяви, че ще има обсъждания, допитвания, проучвания във всеки от кварталите на района. Освен това можело да се направи и местен референдум, който обаче да включва и други важни за "Слатина" въпроси.
В район "Илинден" пък върви обсъждане за еднопосочно движение в кв "Света Троица". Целта отново е ред в паркирането.
В миналия мандат общинският съвет прие План за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г., в който се залагаше разширяване на зелената зона в северна посока. В същото време беше заложено и увеличаване на местата от по-скъпата синя зона в посока Докторската градина и по улиците северно от бул. "Дондуков", както и въвеждане на още по-скъпа червена зона. В първоначалния вариант на плана имаше и повишаване на съществуващите цени за паркиране в София, но в последния момент от ГЕРБ редактираха този текст от документа. Самият план пък беше обявен по-скоро за "философия", въпреки че е изпълнен с доста конкретни стъпки и проекти за подобряване на градската мобилност.
mediapool.bg