През първото полугодие на 2021 г. безкасовите плащания на сметките към ЧЕЗ са нараснали със 17 на сто и вече достигат дял от 26 на сто, съобщи доставчикът на ток в Западна България в понеделник.
В този период 409 хиляди битови клиенти на "ЧЕЗ Електро България" са предпочели интернет, банките, мобилния си телефон или терминални устройства, за да платят сметките си за ток. Броят на транзакциите за периода януари – юни 2021 г. е почти 2.281 млн., които са 26% от общия брой плащания през тези месеци и отбеляза ръст със 17% спрямо същия период на миналата година. С 24% нарастват интернет плащанията – 358 200 повече от регистрираните 1 474 190 за януари – юни 2020 г.
За първото полугодие средно на месец 380 хиляди клиенти на "ЧЕЗ Електро България" са се възползвали от предлаганите от дружеството 9 начина за безкасово плащане - по банков път чрез директен дебит, банкомат или платежно нареждане, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard, които дават на клиентите и достатъчно сигурност. За сравнение – през същия период на 2020 г. средно на месец 325 хиляди клиенти са плащали сметките си безкасово.
Доставчикът отбелязва, че този вид плащания спестяват време и усилия на потребителите и ги правят независими от мястото и работното време на касите за плащане в брой. Дружеството препоръчва на клиентите да се възползват максимално от възможностите, които осигуряват начините за плащане на сметки от разстояние и през сезона на летните отпуски.
mediapool.bg