Кламер БГ - Новини: ЕП реши да обсъди и гласува в сряда промените в правилата за превозвачите

ЕП реши да обсъди и гласува в сряда промените в правилата за превозвачите

Европа

|
Вт, 26 Март 2019г. 09:46ч.
ЕП реши да обсъди и гласува в сряда промените в правилата за превозвачите

Европейският парламент реши да остави без промяна дневния си ред и да обсъди и гласува в сряда предложените промени в правилата за международните пътни превози. Срещу това решение се изказа дори председателят на парламентарната комисия по транспорт Карима Дели, предаде БТА в понеделник.

Източници от ЕП уточнили за агенцията, че решението дневният ред да не се променя е било взето с два гласа повече срещу гласувалите за промяна или с "въздържал се". Трима български евродепутати са отсъствали при гласуването. Това са Светослав Малинов (ЕНП/ДСБ), Неджми Али (АЛДЕ/ДПС) и Николай Бареков (ЕКР/ББЦ).

Председателят на ЕП Антонио Таяни съобщи, че най-рано утре следобед евродепутатите ще разполагат с превод на всички близо 2000 предложения за промени в изготвените от транспортната комисия текстове. Засега тези текстове не са публикувани дори на английски език.

При гласуването на промените пленарната зала трябва да се произнесе текст по текст. Евродепутати отбелязаха, че се преследват единствено политически цели, щом досега в транспортната комисия не е било постигнато съгласие.

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков определи днешното решение като една от най-големите грешки и коментира, че гласуването в сряда ще бъде "хвърляне на зарове".

По-рано днес повечето парламентарни групи не заявиха подкрепа за предложените законодателни промени. Бе изразено очакването обсъждането и гласуването на правилата да бъде отложено. Мненията бяха изразени на пресконференция на всички парламентарни групи.

Групата на Европейската народна партия съобщи, че е разделена и ще гласува с "въздържал се" по предложението за отпадането на точката от дневния ред. Ако се стигне до гласуване на предлаганите законови промени, евродепутатите от тази група ще гласуват по съвест.

Социалистите и демократите също признаха за големи разделения в своите редици, но още не са определили окончателното си решение.

Европейските консерватори и реформатори отбелязаха, че няма съгласие по предложените промени и определиха това като необичайно. Явно предложенията са много противоречиви, не може да се постигнат отстъпки, въпросът трябва да се остави за следващия ЕП, коментираха те.

Групата АЛДЕ се противопостави на отлагането на предложените промени. Либералите обаче също признаха, че са разделени.

Зелените изразиха желание законодателните предложения да не бъдат приемани, защото не постигат целта за по-добри правила за международните пътни превози.

Групата "Европа на свободата и пряката демокрация" заяви, че споделя виждането на Европейската федерация на превозвачите за необходимост от отлагане на решенията. Групата "Европа на народите и свободата" също е против гласуването на променените правила.

Предвиденото за сряда гласуване ще е на първо четене. След това предстоят т. нар. тристранни преговори между Съвета на ЕС, ЕК и ЕП.

Мандатът на сегашния Европарламент изтича след месец и ако пакет "Мобилност" не мине на второ чете, могат да се очакват промени.

Българските евродепутати от всички политически партии отново ще действат заедно, за да не попадне точката в дневния ред на ЕП тази седмица, заяви сутринта пред БНР евродепутатът Илхан Кючюк от Алианс на либералите и демократите за Европа (ДПС).

Шансовете обаче това да стане не са големи, призна колегата му от Европейската народна партия и от ГЕРБ Андрей Новаков. "Ако се опрем на математиката - шансовете не са високи с оглед на това, че евродепутатите, които подкрепят този пакет са повече от нас. Поне от държавите, от които идват. Въпреки това на няколко пъти се е случвало да успяваме да обърнем гласуването“, каза той.

“Това не е гласуване по политически пристрастия, а по-скоро е гласуване по национални държави. В Групата на Алианса на либералите и демократите членуват основно държави от западна и централна Европа поради това нашата позиция е по-слабо изразена“, коментира Илхан Кючюк.

По думите на Новаков предложените от българските представители поправки "отразяват позицията на нашите превозвачи и техните искания, които са – да може да се ползва кабината за почивка, да могат да имат колкото се може повече време и курсове вътре в Европа, без да се налага да се занимават с национално законодателство. Да не се връща камионът, да не се връща водачът, а въобще да се осигури достъп до единния пазар на Съюза“.

mediapool.bg