Кламер БГ - Новини: Държавната "Автомагистрали" ще ремонтира старите "Тракия" и "Хемус"

Държавната "Автомагистрали" ще ремонтира старите "Тракия" и "Хемус"

България

|
Четв, 02 Апр 2015г. 15:48ч.
Държавната "Автомагистрали" ще ремонтира старите "Тракия" и "Хемус"

Държавната компания "Автомагистрали" ще прави основния ремонт на старите участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус", за които правителството отпусна 100 млн. лв.

Взето е решение пътноподдържащите фирми да направят ремонта на старите участъци на двете магистрали, казаха от Министерството на регионалното развитие в отговор на въпрос на Mediapool.

По този начин ще се спести време и ремонтите ще могат да започнат още през май. С отпуснатите средства ще бъдат основно ремонтирани около 80 – 90 км от

"Тракия" и "Хемус", уточниха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Държавната компания "Автомагистрали" отговаря за поддържането на участъците от София до Стара Загора на магистрала "Тракия", както и на този от София до Ябланица на магистрала "Хемус".

Към момента е висящ въпросът единствено с ремонта на участъка от Шумен до Варна на "Хемус", защото търгът за избор на пътноподдържаща фирма се обжалва, казаха от АПИ.

За последно основни ремонти по най-старите отсечки на "Тракия"- между Пазарджик и Пловдив, както и по "Хемус" от София до Ябланица и между Шумен и Варна са правени през 1986 г.

"Кръпките не решават проблемите, защото всяка година се отварят нови дупки. Предприемаме цялостно ремонтиране на пътната основа, както и цялостно преасфалтиране на трите платна, за да бъдат приведени в състояние, каквото е изкисването за магистрала и да се върне максималната скорост от 140 км. в час", каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Заради множеството дупки и вълнообразни участъци скоростта за движение по двете магистрали беше ограничена на 90 км/ч от 1 април.

С началото на строителния сезон ще започне приоритетно ремонт и на най-спешните участъци от републиканската пътна мрежа, посочи Павлова.

Решението за магистрала "Струма" в края на годината

В края на годината ще има решение дали да се строи мегатунел или 24 къси тунела с 25 мостове и виадукта през Кресненското дефиле, каза регионалният министър.

До тогава трябва да са готови екологичните оценки на двете трасета, както и идейният проект за новото трасе на магистрала "Струма" през дефилето с късите тунели и виадукти.

"Предприехме проектиране и на друго трасе, за да изберем в края на годината най-оптималния вариант, както за изграждане, така и за експлоатация и безопасност. Количествено-стойностни сметки ще покажат кой ще е най-евтиният вариант, но по предварителни разчети доста по-евтино ще е, ако максимално следваме съществуващото трасе с тунели и виадукти", обясни министър Павлова.

Тя посочи, че през 2008 г. е имало 8 варианта на трасе през Кресненското дефиле, като дългият тунел е избран като най-екологичен. Геоложките и сеизмоложките доклади обаче имат притеснения относно проекта, който предвижда дълъг тунел и за това се разработва и алтернативен вариант, допълни Павлова.

До края на май почва строеж на широк фронт на Северна скоростна тангента

"Амбицията ни е до края на май да имаме разрешение за дейности по цялото трасе на Северната скоростна тангента на София, което ще даде по-сериозен фронт за работа", каза строителният министър.

По думите й целта е до края на годината да се построи по-голяма част от трасето с европейски пари, а догодина обектът да бъде довършен с националното финансиране.

"След като размразихме проекта, блокиран от над 340 дела за отчуждаване на земите, сега искаме максимално бързо да строим, за да се възползваме максимално от европейското финансиране, което е до края на годината", каза Павлова. Тя добави, че са издадени строителни разрешения за два нови участъка.

mediapool.bg