Иновативна онлайн платформа за пациенти Sineo стартира в Онкологичния център на МБАЛ "Уни Хоспитал“ - Панагюрище. Тя позволява на болните да имат системно бърз и удобен контакт с лекуващия си екип, да бъдат проследявани, информирани и консултирани. Осигурява информация за онкологичните заболявания и терапиите на разбираем език, пациентска подкрепа в хода на лечението, както и онлайн консултации с онколог и психолог. Новата придобивка бе представена официално в навечерието на 7-ата годишнина на центъра и ще стане достъпна от края на август.
Технологичната разработка позволява пациентите своевременно да получават насоки от лекуващия екип, известия и напомняния за важни моменти от терапията, както и за предстоящи възможности в болницата.
“Това е уникална възможност, която позволява на Онкологичния център да предложи една изключително добра грижа на високо компетентно ниво. Платформата осигурява на пациентите достъп до важна информация за заболяването и терапията им, дава им възможност за участие в групи за подкрепа заедно с пациенти със сходни диагнози, в които да задават въпроси към лекуващия си екип, както и за онлайн консултации“, обясни д-р Росица Кръстева, началник на Онкологичния център и на Отделението по медицинска онкология.
Според д-р Явор Дренски, управител на МБАЛ “Уни Хоспитал“, платформата Sineo-UniHospital ще даде възможност на пациентите да бъдат много добре информирани, както и да участват активно в процеса си на лечение. „Борбата с това коварно заболяване е мултидисциплинарна и имайки възможност да комуникират интерактивно с лекарите и психолозите, и едновременно с това да бъдат включени в пациентски групи, те ще срещат допълнителна подкрепа“, допълни той.
“Досега няма такава платформа, в която са обхванати всички сложни комуникации между лекар, болница и пациенти", отбеляза по време на официалната церемония д-р Петър Велев, основател на CredoWeb, чийто екип е разработил платформата. "Всичко се прави в името на идеята пациентът да бъде максимално обгрижен. Той не само има възможност да чете, но и да участва интерактивно – да задава въпроси на лекуващия си екип в хода на терапията си, което е много важно от психологическа гледна точка. Лекарите получават максимална възможност да използват съвременните технологии в името на пациента, а болницата – да оптимизира модела си на работа и да покаже съвсем различни нива на обслужване на пациентите", посочи Велев.
В Информационния център на платформата пациентът може да намери структурирана информация за отделните видове рак според локализацията им. Те са комбинирани с отговори на най-често задаваните за диагнозата въпроси и речник на основните медицински термини, с които пациентът се среща в хода на лечението си.
Терапиите са представени на ясен и достъпен за пациента език с текст и видео, подбрани от лекарите. Има и подробна информация за спецификите на трите отделения - Медицинска онкология, Лъчетерапия и Нуклеарна медицина.
Това спестява време на лекаря по време на прегледа и дава възможност да бъде по-пълноценен.
Едно от най-важните неща, които пациентът научава е какъв е редът в Онкологичния център. Платформата дава възможност за участие в групи за пациентска подкрепа и онлайн консултации с онколог и психолог.
mediapool.bg