Виртуална приемна за граждани, както и онлайн референдуми смята да направи новият зам.-кмет по транспорта на София Кристиан Кръстев. Целта е гражданите да дават предложения и идеи за подобряване на транспорта, трафика в града и паркирането. Всички нови идеи пък ще се подлагат предварително на допитване.
Целта е хората да знаят предварително какво ще се прави, както и общуването с тях да се улесни, обясни Кръстев.
Той добави, че допитванията до гражданите ще са по спорни въпроси и непопулярни мерки.
Той и кметът Фандъкова показаха един от електробусите, които от 17 януари ще обслужват една от линиите на градския транспорт в София. Три от новите превозни средства ще се движат по линия 123. Маршрутът ѝ, който до момента беше от Симеоновския лифт до кв. "Дървеница", ще бъде удължен с 6 спирки и ще стига до кв. "Слатина". Целта е линията да свърже тази част на София с бул. "Цариградско шосе", "Студентски град" и станцията на лифта.
Интервалите на движение по линията също ще станат по-малки.
"Слатина" е един от столичните квартали, които имат доста ограничени връзки с останалите части на града, въпреки че се намира сравнително близо до центъра и до основни пътни артерии и спирки на градския транспорт.
Освен по 123 новите електробуси на столицата ще заменят и автобусите по линиите от центъра на града до летището - 84 и 184.
"Целта ни е да създадем 10 електрически линии и до края на 2021 г. 20% от автобусите в София да са електрически", обясни Фандъкова. Добави, че те са "най-чистият градски транспорт с нулеви емисии и са с най-ниски експлоатационни разходи, въпреки първоначално по-голямата инвестиции". Купуването на електробуси беше критикувано от организацията "Спаси София", която смята, че е по-добре да се купуват по-големи и по-евтини газови превозни средства.
mediapool.bg