Информационната система на Здравната каса и днес не работи, съобщи управителят на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) проф. Петко Салчев по време на заседанието на комисията по електронно управление и информационни технологии в парламента където беше изслушан заедно с изпълнителния директор на "Информационно обслужване" Ивайло Филипов за проблемите в системата. Преди две седмици стана ясно, че управата на НЗОК не е доволна от поддръжката на държавната фирма "Информационно обслужване" и обмисля да я смени след изтичането на договора им в края на тази година. Сривове в системата през април блокираха отпускането на платени от касата лекарства в аптеките, отчитането на договорните партньори и други дейности.
"Персонализираната информационна система е ядрото на всички системи в НЗОК е и тя трябва да работи безотказно, за да може отчетите на всички лекари и болници да минават нормално, да има от нас контрол на изпълнението на договорите с всички лечебни заведения, за да може да извършваме съответните плащания", заяви Салчев пред депутатите. Той посочи, че в договора на НЗОК с "Информационно обслужване" има клауза за неустойки, но към този момент те не са приложени.
Салчев коментира още, че постоянно "трепери" нещо да не се случи със системата и да не спре подаването на информация и съответно да се обърка нещо с отчитането на договорните партньори и разплащането към тях.
Директорът на "Информационно обслужване" Ивайло Филипов обясни, че през април причината за спирането на информационната система е било натоварване, а твърдението на Салчев, че "системата не работи й днес" не отговаря на истината. По думите му е имало инцидент, който е спрял за кратко обработката на данни на болниците, но за 14 минути е бил отстранен.
mediapool.bg