Обикновено, когато става дума за пестене, първата асоциация са парите, енергийната ефективност или водните запаси. Всъщност времето е най-ценният невъзобновяем ресурс, който си струва да пестим. От начина, по който боравим с него, в голяма степен зависи и качеството на живот. Времето е и невероятен актив, от който може да се възползваме при доброто му инвестиране и разпределение. И точно това е един от вариантите за намаляване нивата на стреса и тревожност, характерни за съвременния ритъм на живот. Често не си даваме сметка как освен пари, може да спестим и време само в рамките на едно пазаруване.
И говорейки за пестене на време, средното време за пазаруване в "Лидл" (Lidl) е малко над 19 минути. Това показват данните от проучване, проведено от агенция "Прагматика" сред 880 клиенти на веригата. Изследването прави реална оценка на времето за пазаруване и на клиентското изживяване в магазините на веригата. Данните сочат, че всеки втори клиент е на мнение, че се справя по-бързо с пазаруването в Lidl, отколкото в останалите вериги. Като причина за бързото и лесно пазаруване 55% от анкетираните посочват прецизната предварителна селекция на продуктите, която улеснява избора им.
Точно в предварителната селекция са инвестирани години опит и експертиза на търговците на веригата. Те извършват предварителен прецизен подбор от продукти собствена марка и утвърдени търговски марки. По този начин улесняват клиентите в избора, за да намерят всичко необходимо за дома и трапезата на едно място. В допълнение, освен хранителни продукти, потребителите могат да открият и необходимото за домакинството – от инструменти за ремонт и електроуреди до дрехи за цялото семейство, без да им се налага да губят време, обикаляйки няколко места.
На клиентите на веригата не се налага и напразно обикаляне между щандовете. 57% от анкетираните смятат, че пестят време благодарение на логичната подредба в магазините на Lidl, а 58% посочват като фактор компетентното и организирано обслужване на касите.
Всъщност удобното и улеснено пазаруване е в основата на тези средно 19 минути. А в контекста на усложнената епидемична ситуация, подобно предимство не е за подценяване.
Освен пестенето на време, изследването показва, че клиентите оценяват и продуктите с високо качество на оптимална цена. 75% от анкетираните свързват продуктите в Lidl с високо качество, а 70% считат, че пестят, докато пазаруват във веригата.
Пестенето на време и средства води положителни емоции и 80 процента от участниците в изследването свързват пазаруването в Lidl именно с това.
mediapool.bg