МО отказва да предостави бившето военно летище на община Добрич, която иска да прави в района интермодален терминал. Заради усложнената международна обстановка при необходимост бившата авиобаза може да се ползва за цели, свързани с отбраната и сигурността на страната, казва военният министър Тодор Тагарев в отговор на парламентарен въпрос от Ивайло Мирчев (ДБ).
Според новия устройствен план на града бившата авиобаза трябва да стане логистичен център с транспортно-складови площи при възможност за обслужване на три вида транспорт – автомобилен, железопътен и въздушен, но сега плановете са променени.
Тази година МО няма да го дарява или продава.
“Динамиката на процесите в световен мащаб показва, че политиката в областта на военната и освободената инфраструктура изисква стратегически подход, поради което и визията за летището ще се определи, съобразно необходимостта от провеждането на различни политики, от ангажираността на България с проблемите на международното сигурност и стабилност и с усилията на НАТО в тази насока“, посочва Тагарев.
Бившето военно летище е прието в управление на МО през 2002 г., като имот с отпаднала необходимост за Българската армия. Състои се от няколко поземлени имота, включително пистата за излитане и кацане и пътеките за рулиране.
Община Добрич от години има интерес към имота, но МО отказва да го предостави.
Мястото му е стратегическо – близо до него има ЖП линията и друга ключова инфраструктура.
26 разузнавателна авиобаза в Добрич е създадена през 1951 г. и е била една от най-големите на Балканите. Закрита е през 2001 година, като през годините има призиви тя да бъде възстановена заради добрите й характеристики.
mediapool.bg