Кламер БГ - Новини: Близо 1/2 от софиянци не искат хартиена реклама в пощата си

Близо 1/2 от софиянци не искат хартиена реклама в пощата си

Greenpool

|
Пет, 08 Апр 2022г. 14:50ч.
Близо 1/2 от софиянци не искат хартиена реклама в пощата си

Сн. Mediapool

Почти половината жители на София не желаят да получават хартиени брошури от хранителни и строителни вериги, магазини за мебели и доставчици на храна и смятат, че те задълбочава екологичните проблеми. 88 процента то тези хора биха си сложили на пощенската кутия стикер "СТОП реклама", за да не им пускат рекламните материали. Това сочи социологическо проучване на агенция "Тренд", извършено сред 1002 столичани в началото на 2022 г. в рамките на проект за спирането на нежеланата хартиена реклама в града. Той е финансиран от оперативната програма "Околна среда" и националния бюджет и се изпълнява от Българския икономически форум.

Според представените от форума данни ежегодно всички над 670 000 домакинства (по данни от 2021г.) получават средно по 15 кг листовки, брошури и друга нежелана печатна реклама. В София се разнасят над 10 000 тона нежелана поща на година. Това са между 170 000 и 240 000 изсечени дървета (по различни данни за производството на 1 тон хартия са необходими

между 17 и 24 дървета).

Само от началото на 2022 г. за производството на хартия за разнесената нежелана

поща в София са отсечени над 65 000 дървета, а в същото време 81% от пуснатите в пощенската кутия рекламни брошури се хвърлят веднага след получаването им.

48% от запитаните смятат, че хартиените реклами, които получават в пощенската си кутия

създават излишен битов отпадък, а 61% от участвалите в анкетата подкрепят възможността, домакинствата да се откажат от получаване на нежелана хартиена реклама. 47 на сто пък биха желали да се откажат от получаване на такава неадресирана хартиена реклама.

По проекта от началото на месец април 2022 г., всяко домакинство в София може да заяви своя стикер "СТОП реклама!" през платформата www.stopreklama.net и ще го получи безплатно, след което може да го залепи на кутията си.

В момента се водят разговори с големите търговски вериги да спазват ограниченията на стикера, както това се случва от 2 десетилетия в много от страните от ЕС. Те на свой ред трябва да инструктират разпространителите на листовки и брошури да не ги пускат в кутии с такива лепенки.

Очакванията са в следващите 12 месеца "СТОП реклама" да има върху 25-30 хиляди пощенски кутии и ако се спазва призива им ще се намалят тиражите на отпечатваните от тях рекламни материали в съответствие с броя на залепените стикери. Така те ще засилят своята корпоративна социална отговорност (предотвратяването на образуваното на отпадъци е най-високото ниво в йерархията на управлението на отпадъци) и ще се намалят обществените разходи за събиране и рециклиране на хартиените отпадъци. Отделно фирмите ще намалят собствените си разходи, а потребителите ще бъдат насърчени да ползват дигиталните брошури и платформи.

mediapool.bg