Веднага след представянето му, новият камион от Тесла записа първи поръчки, съобщи в понеделник сайтът engadget.com. Електрическият влекач Семи (Semi) привлече вниманието на две големи търговски вериги – канадската "Лоблос" (Loblaws) и щатската "Уолмарт" (Walmart).
Канадците са поръчали 25 броя електрически камиони и изпреварват американците, които са заявили 15.
Производителите от "Тесла" още не са обявили публично цента на новите возила за индустрията, но се очаква тя да е доста висока. Големите вериги обаче потвърждават намеренията си за ограничаване на въглеродните емисии, като при "Лоблос" амбицията е намаляване с 30% до 2030 г.
Това не е първата поръчка на свръхмодерните камиони и вече има клиенти с 40 заявени
бройки, както и такива с необявени, но твърди намерения за покупка. Данните за интереса към "Тесла Семи" очертават и профила на най-вероятните клиенти. Това са компании с огромен стоков оборот, постоянен карго поток и мениджърски подход, обвързан с екологичните проблеми на транспорта.
Фирмите, които поръчват електрически камиони, тепърва ще анализират ефекта от нововъведението. Засега покупките надхвърлят първоначалните очаквания на "Тесла", особено що се отнася до купувачите извън САЩ.
Новият камион има 4 двигателя и прогнозен пробег от 800 км с едно зареждане. Напълно натоварен с над 36 000 кг., Семи ускорява до 100 км/ч за 20 секунди. Ако е празен, постижението е изцяло в категорията на спортните коли – около 5 сек. Всяка от двете оси задвижва независимо четирите колела на влекача със собствен двигател за всяко, което пък подобрява значително тракцията и управлението.
mediapool.bg