На Международния конгрес по астронавтика в Аделаида, Австралия собственикът на Спейс Екс (SpaceX) представи следващия си проект - междупланетна система за транспорт с работно име BFR (Big Fucking Rocket), предате сайтът engadget.com.
По думите на Илън Мъск, той е готов да вложи всички ресурси в разработването на BFR, за сметка на досегашните ракети, които бяха развивани от компанията.
Амбициозните планове предвиждат след 5 години до Марс да достигнат първите товарни кораби, а през 2024 г. на Червената планета да кацне първият екипаж. Това включва и осъществяването на околоземни пътувания на пътници, като полетът до най-дългата дестинация ще продължава до час и половина. Цената би трябвало да е сравнима с единичен билет в икономична класа на самолет.
За разлика от предишните ракети на Спейс Екс, тази ще бъде изцяло за многократна употреба, с полезен товар от 150 тона. BFR е висока 106 м., 9 м. в диаметър и се задвижва от 31 двигателя "Раптор". С такъв запас от задвижващи системи ракетата трябва да е надеждна и да изпълнява полет и кацане, дори ако някоя от тях излезе от строя.
В случай, че плановете за полет до Марс се окажат реалност, това ще бъде огромен технологичен скок. В изключително кратък срок трябва да се построи изцяло нова ракета, да се проведат тестове, да бъде изпратена до друга планета и спусната здрава на повърхността ѝ. Засега на червената планета е изпращан товар до 1 тон, а BFR би трябвало да транспортира между 20 и 50 тона.
След речта на Илън Мъск интернет изданията публикуваха доста хапливи и иронични коментари, а изявени имена от сай-фай индустрията помолиха Мъск да планира малко по-подробно битовите условия на Марс. Те настояват, че трябва по-сериозно да се обсъдят хигиенно-битовите въпроси, например наличието на прилични тоалетни, сапун за ръце и чинии и, разбира се, тоалетна хартия.
mediapool.bg