Кламер БГ - Новини: "Гугъл" има план как заобиколи еврорегулацията за личните данни

"Гугъл" има план как заобиколи еврорегулацията за личните данни

Технологии

|
Пон, 23 Апр 2018г. 19:10ч.
"Гугъл" има план как заобиколи еврорегулацията за личните данни

Опитите на "Гугъл" да се предпази от потенциално негативното влияние на новите европейски правила за защита на личните данни предизвикаха негодувание от страна на издателите. Те твърдят, че най-голямата в света интернет компания се опитва да запази силно печелившия си бизнес модел чрез начини, които не отговарят на духа на новия закон.

Глобалната интернет търсачка изложи план за действие във връзка с новия европейски регламент за защита на личните данни (GDPR), който влиза в сила през май. Тактиката на "Гугъл" цели да защити сегашните практики на компанията за управление на данните, когато става въпрос за информацията, която тя събира от рекламодатели и издатели – т. нар. данни от трети страни.

По този начин компанията ще запази 20 млрд. долара очаквани постъпления от своите таргетирани реклами.

Настоящият ход на търсачката ще застане под светлината на прожекторите всеки момент, защото се очаква тя да оповести печалбата си от тримесечието. Инвеститорите досега се опитваха да изчислят въздействието на новия регламент върху "Гугъл", който използва данни от трети страни за повече от 1 милиард интернет потребители.

"Гугъл" и "Фейсбук" предприемат стратегия, чрез която се опитват да защитят статуквото и да правят каквото са правили досега“, заяви Джейсън Кинт, главен изпълнителен директор на "Диджитъл Кънтент Некст", асоциация на онлайн издателите в САЩ. По думите му целта на новия регламент за личните данни е да даде сигурност, че всеки спазва едни и същи правила.

"Регулациите, защитаващи личните данни, винаги са били един от основните рискове пред "Гугъл" и "Фейсбук“, добави Кинт. "Ако "Гугъл" не може да използва данните, когато влезете в пощата си в Gmail, това е голям риск“, счита той.

Анализаторите очакват новата регулация да нанесе удар върху сегашните подходи към таргетираната реклама, въпреки че търсачката не е изяснила потенциалното й въздействие пред инвестиционната общност.

"Като цяло, ефектът е по-малко данни и по-малки възможности за таргетиране“, каза Йозеф Скуоли, интернет анализатор в "Сън Тръст Робинсън Хъмфри". По думите му Уолстрийт ще накара "Гугъл" да говори по този въпрос.

Интернет търсачката твърди, че по отношение на данните на трети страни ще получи статут по новия регламент, който ще й даде значителна свобода на действие по отношение на използването на информацията.

Срещу това протестират онлайн издатели, които твърдят, че подобна ситуация няма да отговаря на намеренията на GDPR, който е направен, за да даде на интернет потребителите по-голям контрол върху личната им информация.

Този конфликт е показателен за съперничеството между "Гугъл" и интернет издателите за това кой да печели най-много стойност от използването на потребителските данни. Спорът засяга тази част от бизнеса на "Гугъл", която е извън търсенето. Анализаторите я оценяват на около 20 млрд. долара от общо 110 млрд. долара приходи на компанията миналата година.

"Гугъл" заяви, че вече изисква от издателите в интернет и рекламодателите да искат съгласие от своите крайни потребители за използването на рекламните услуги на техните сайтове.

Търсачката заяви още, че ще създаде нови рекламни услуги, които да не са базирани на персонализирано таргетиране.

mediapool.bg