Кламер БГ - Новини: Бързото развитие на технологиите обърква потребителите

Бързото развитие на технологиите обърква потребителите

Технологии

|
Ср, 25 Май 2016г. 16:48ч.
Бързото развитие на технологиите обърква потребителите

Бързият темп на развитие на технологиите затруднява европейците да останат в крак с постоянно променящия се технологичен език и макар да проявяват интерес, има риск потребителите да се объркват с терминологията. Това сочи проучване на "Самсунг" (Samsung), обявено в сряда.

В изследването са участвали 10 000 европейци от 18 страни, включително и България. В резултат от проучването е създаден речник с обяснено значение на най-новите термини и как те помагат във всекидневието.

Често се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин, 67 на сто от българите, независимо че се интересуват от иновации като облака или "интернет на нещата".

Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото смятат за необходимо, и 13.2% чувстват, че изостават от най-новите технологии.

Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било. 61% от хората са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея.

За да реши проблема с терминологичната бариера, компанията провежда обучения по дигитална култура, като в България пред такава програма през миналата година са преминали над 560 младежи, посочва Марина Рачева, маркетинг мениджър на "Самсунг България

Българите обичат да използват емоджи

Докато технологичният език се развива, начинът, по който хората избират да се изразяват с помощта на изображения също се променя. Емоджите се възприемат като нов световен език, но проучването на "Самсунг" показва, че много хора се затрудняват да разберат тяхното значение и кога трябва да ги използват. В Европа румънците са най-малко запознати с тях – 27% са се престрували, че знаят повече за емоджите. Веднага след тях е Италия с 26%. От друга страна, в България само 1 на 20 (5%) си признава, че преувеличава познанията си, свързани с емоджите.

Най-полезните приложения

Проучването също разглежда приложенията, които европейците намират за най-полезни. Върху българите най-голямо въздействие са оказали приложенията, свързани с превод, които са направили живота по-лесен на 72 процента от анкетираните. След тях се нареждат приложенията с прогноза за времето и за камерата на смартфона (по 67.7% всяко) и приложенията, свързани с местоположение и карти (69.4%).

Обяснение на петте най-често бъркани термина

1. Облакът: услуга, която работи в Интернет, вместо да запазва файлове на вашето устройство. Когато имате връзка с Интернет можете да гледате Netflix или да ползвате Gmail навсякъде.

2. Стрийминг: просто слушайте музика и гледайте филми онлайн, когато е удобно за вас.

3. Internet of Things ("Интернет на нещата“): проста мрежа от устройства, която позволява на смартфоните, хладилниците и пералните машини да работят заедно, за да направят живота по-лесен.

4. Оптично влакно: оптичните влакна са по-мощни от телефонните кабели. Те се използват за предаването на кодирана информация, чрез светлинен лъч по стъклена или пластмасова нишка. Всяко влакно е дебело само една десета от човешки косъм, но може да пренесе информация с еквивалент 25 000 телефонни обаждания.

5. Емоджи: някога използвали ли сте усмивка в текстово съобщение? Емоджите произлизат от Япония и са малки изображения или анимационни герои, които се използват за изразяване на емоция или настроение.

mediapool.bg