Над 10 млн. потребители са регистрирали акаунти в първите 7 часа от пускането на Threads - новата социална мрежа на компанията "Мета", която притежава още Фейсбук (Facebook) и Инстаграм (Instagram).
Платформата, която трябва да е конкурент на притежаваната от Илон Мъск Туитър (Twitter), беше пусната в четвъртък. Приложението обаче не е достъпно в ЕС заради регулаторни ограничения, съобщи британското издание "Гардиън".
Четете бюлетина Денят с Mediapool
Абонирайте се
"Хайде да го направим. Добри дошли в Threads", написа в първия си пост в новата мрежа основателят на "Мета" Марк Зукърбърг. Добави, че за първите седем часа от пускането си платформата е регистрирала 10 млн. абонати.
Той публикува и популярно меме на Спайдърмен срещу Спайдърмен - шеговито изобразяващо съперничеството между новата социална мрежа и притежавания от Мъск Туитър.
Очакванията са Threads бързо да набере потребители и рекламодатели, тъй като приложението е свързано с Инстаграм. За създаване на акаунт в новата мрежа се влиза именно през платформата за споделяне на изображения, която има 2 млрд. потребители средно на месец.
Потребителите могат да следват същите акаунти в Threads като тези в Инстаграм, ако те вече са се регистрирали в новата мрежа.
Като Туитър
Threads прилича и визуално на Туитър. "Мета" не за първи път копира продукти на конкурентите си. Така през 2020 г. бяха пуснати Reels в Инстаграм, които са достъпни и във Фейсбук. Те бяха взети от формата видеа на китайската социална мрежа TikTok.
В новата социална мрежа постовете са по-дълги от тези в Туитър - до 500 знака в сравнение с 280 в мрежата на Мъск. В Threads могат да се публикуват и видеа с дължина до 5 минути, а постовете от там могат да се пускат и в други социални мрежи като линк. Потребителите могат да откажат да следват някого, да го блокират или да ограничат или да подадат сигнал за даден акаунт.
Още по темата:
Мъск ограничава четенето на публикации в Twitter
Конкурентната на Туитър платформа се появява във време, в което пртижаваната от Мъск мрежа е в криза. От "Мета" се надяват именно да привлекат потребители на конкурента.
Зукърбърг написа в Threads, че смята, че платформата може да мине 1 млрд. потребители. "Туитър имаше възможност да го направи, но не успя. Да се надяваме, че ние ще можем", написа той.
Социалната мрежа на Мъск има 250 млн. потребители.
Противоположни реакции
В първите минути от пускането на Threads акаунти в мрежата имаха вече Billboard, HBO, Netflix. От "Мета" съобщиха, че сред звездите, които подкрепят платформата са Шакира и Гордън Рамзи. По непотвърдена информация от компанията са потърсили за сътрудничество и Опра Уинфри, и Далай Лама.
Реакциите след пускането на Threads варират от ентусиазъм до предпазливост, пише "Гардиън". Много потребители хвалят платформата, защото е лесна за използване. Някои смятат, че Мъск наистина трябва да се притеснява от конкурента.
Още по темата:
"Туитър" е напуснал споразумение с ЕС за борба с дезинформацията
Други посочват, че интеграцията с Инстаграм показва колко мощна всъщност е "Мета". Много от потребителите на Threads по ирония идват от Туитър, където хаштагът "Threads" беше един от най-популярните в сряда вечерта.
Съперничество
След новината за предстоящото представяне на Threads Зукърбърг и Мъск си "уговориха" бой в клетка, въпреки че не е определена дата за тази малко вероятната среща.
"Мета" представи Threads като "ново, отделно пространство за актуализации в реално време и публични разговори", целящо да "вземе това, което Инстаграм прави най-добре, и да го разшири до текста, създавайки позитивно и творческо пространство за изразяване на вашите идеи".
mediapool.bg