Съвместната работа на институциите по механизма за обхващане и задържане на всички деца и ученици от предучилищна и училищна възраст има ефект, но сме далеч от желания резултат. Това коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на национален образователен форум в петък.
Започналата преди началото на настоящата учебна година кампания по връщането на децата в училище успя да върне около 22 хиляди деца обратно в клас, но около 1200 от тях отново са спрели да посещават учебни занятия, а новоотпадналите са 4500. Около 200 000 са общо децата извън образователната система, като за голяма част от тях се предполага, че са в чужбина.
Данните на МОН сочат три причини децата да не посещават училище. Първата е заминаването за чужбина, има и немалко деца, които са в епизодична миграция. Втората причина е липсата на отношение към образованието, а третата е икономическа.
Вълчев съобщи, че идната сряда ще се проведе съвместна среща с дирекциите "Социално подпомагане" и дирекциите на МВР, в присъствието на премиера Бойко Борисов, на която ще се обсъдят проблемите.
Вълчев подчерта още, че е много важна работата по съставяне на екипите и определяне районите на обхват.
Идеята е териториалната отговорност на общините да се разпредели между училищата и обхватът на децата да бъде един от показателите за оценка на училището.
Районите трябва да включват адресите, които са най-близо до детската градина и училището. Добре е те да се уеднаквят с тези за приема, смята още министърът.
На форума се обсъжда още обучението на деца от уязвими групи, целодневната организация на учебния процес и едносменния режим на обучение.
Участниците дискутираха и въпроси свързани с взаимодействието между Регионалните управления по образованието и общините.
mediapool.bg