Ръководителят на египетската служба за управление на Суецкия канал заяви днес, че силният вятър не е основната причина за засядането на кораба. Операциите по освобождаване на дългия 400 метра контейнеровоз "Евър Гивън", който блокира корабоплаването от вторник, продължават, предаде Франс прес.
"Силните пориви на вятъра и метеорологичните фактори не са единствените основни причини за засядането на кораба, други грешки, човешки или технически, също може да са изиграли роля", каза Осама Рабие на пресконференция в Суец.
"Разследването ще извади наяве всички тези фактори", отбеляза той и добави, че "видът на почвата, с който си имаме работа, е много труден за управление".
Рабие, цитиран от Ройтерс, уточни, че усилията по отместване на гигантския "Евър Гивън" днес са дали възможност за задвижване на кърмата (задната част) и руля, но остава неясно кога ще може да отплава.
По думите му Египет губи между 12 и 14 милиона долара дневно от блокирането на канала. В момента 321 кораба чакат да преминат.
Египет получи няколко предложения за международна помощ. Ръководителят на службата за управление на канала благодари на САЩ, Китай и Обединените арабски емирства, допълва АФП.
Юкито Хигаки, президент на японската компания "Шоей Кисен", чийто кораб "Евър гивън" блокира Суецкия канал, изрази надеждата си трафикът през канала да бъде възстановен тази вечер, предаде Франс прес.
Хигаки даде вчера пресконференция, на която изложи актуална информация за усилията по деблокиране на кораба, заседнал в Суецкия канал.
"В момента елиминираме пясъчните насипи, в които е заседнал корабът, с помощта на още машини за разчистване", изтъкна Хигаки.
"След като работите по деблокирането му приключат, корабът ще може да продължи да функционира", каза още ръководителят на "Шоей Кисен", цитиран от японския всекидневник "Асахи Шимбун".
Блокирането на кораба "Евър гивън" доведе до блокирането на над 200 кораба, чийто маршрут преминава през Суецкия канал. Това причини сериозно забавяне на доставки на петрол и на други продукти.
mediapool.bg