За пръв път на индустриалния пазар излиза цялостен пакет от компоненти за разговорен потребителски интерфейс, създаден специално за чатботове, който е дело на българските софтуерни разработчици
(Telerik) и "Кендо" (Kendo UI), които са част от водещия доставчик на приложения "Прогрес" (Progress).
С новите компоненти за разговорен потребителски интерфейс (Conversational UI) и с
продуктите .NET и JavaScript, разработчиците могат да създават по-добри естествени разговори с всяка платформа за разработка на чатботове, включително Microsoft Azure Bot Service, Facebook Wit.ai, Google DialogFlow, Amazon Lex и др., посочват от "Прогрес".
Чатботовете са важен канал за непрекъсната и нискобюджетна комуникация с клиентите. За много организации създаването на чатбот, който може да общува ефективно и по естествен начин, е предизвикателство и отнема време. Те се нуждаят от бърз и лесен начин за създаването и внедряването на технологията в техните собствени приложения.
Компонентите за разговорен UI на "Телерик" и "Кендо" представляват пакет от UI контроли, с които .NET и JavaScript разработчиците могат да изграждат съвременни чатбот приложения на платформа за чатботове по свой избор за уеб, десктоп и мобилни технологии. Те подобряват естествения разговор, базиран на чатбот, използвайки интуитивни визуални елементи.
Функционалностите за разговорен UI са налични в над 12 пакета от инструменти в "Телерик" и "Кендо". Разработчиците могат да ги внедрят с помощта на съществуващите си умения и с предпочитаните от тях технологии.
Компонентите позволяват включване на важни елементи в дизайна като различни видове карти (например карти за избор на продукти, маршрут на полет, календар за посочване на дати и др.), чрез които разработчиците да контролират по-добре посоката на разговора, за да бъде максимално естествен и интуитивен.
"Майкрософт" дава на разработчиците инструментите, с които те могат да създават изкуствен интелект. Работим с компании като "Прогрес", за да предоставим на общността услуги и компоненти, които ни помагат да превръщаме това в реалност", казва Бет Маси, старши мениджър "Продуктов маркетинг" за .NET Platform в "Майкрософт".
"Инструменти като разговорен потребителски интерфейс помагат на нашата .NET общност да създава по-приятни визуални и лесни за ползване чатботове, които подобряват цялостното клиентско преживяване и увеличават ползването на технологиите с изкуствен интелект", допълва той, цитиран в корпоративното прессъобщение.
Новите компоненти на "Прогрес" за разговорен UI включват съвместимост с всички основни платформи за създаване на чатботове, сред които Microsoft Azure Bot Service, Facebook Wit.ai, Google DialogFlow, Amazon Lex и други.
Те имат унифициран дизайн – визуално чатботовете могат да изглеждат като други уеб, десктоп и мобилни приложения с помощта на компонентите, предлагащи възможност за
масова употреба. Създава се усещане за естествен разговор, а внедряването на разработката е лесно.
Компонентите ни за разговорен потребителски интерфейс са поредната иновация за "Прогрес", създадена в България, коментира Веско Колев, вицепрезидент "Продукти за разработчици" на компанията.
"Работим в посока тези компоненти да стигнат до повече разработчици, за да им помогнат да създават по-добро потребителско преживяване“, допълва той.
Американската компания "Прогрес" придоби българския софтуерен разработчик "Телерик" през 2016 г. срещу 262 млн. долара. Акциите на компанията се търгуват на Нюйоркската фондова борса.
"Прогрес" е водещата платформа за разработка и пускане на стратегически бизнес приложения. Компанията дава възможност на клиентите и партньорите си да създават съвременни, силно въздействащи
дигитални преживявания с минимално усилие, време и разход. Над 1700 независими доставчици на софтуер, 100 000 корпоративни клиенти и 2 милиона разработчици разчитат на "Прогрес" за приложенията си.
mediapool.bg