Шест строителни компании вече са част от състезанието за изграждане на нова метростанция между столичните квартали "Люлин" и "Обеля". Търгът бе стартиран от оператора на подземната железница “Метрополитен” в първите дни на 2023 г.
Какво включва поръчката?
Поръчката е за инженеринг, като стойността й е за 47 млн. лв. без ДДС. Парите за съоръжението идват от бюджета на Столична община и от европрограма "Транспортна свързаност" (2021-2027).
В детайли, поръчка е за изготвяне на работен проект, строителство, доставка на необходимото оборудване и въвеждане в експлоатация на метростанция до ж.п. гара Обеля на линията София - Кюстендил с тунелна връзка с метродепо Обеля. Метротрасето започва от съществуващ глух коловоз в метродепо Обеля.
Трасето обхваща: покрит наземен участък, покрита рампа с три типа конструкция, тунел по открит способ и тунел по “Милански” метод. Метростанцията осъществява връзка с жп линията София – Кюстендил и връзка между първи и втори метродиаметър.
Строителството на метростанцията се състои в преустройството на съществуващ двуколовозов тунел и изграждането на нови подходи към нея. Конструкцията на метростанцията е подземна, стоманобетонна, с островен перон. Разделена е на секции с различна технология на изпълнение. Предвидени са три входа със стълбищни рамена, ескалатори и асансьори и един авариен изход.
Още по темата:
Метрото ще получи европари, но Фандъкова пак е недоволна
След метростанцията се изгражда тунелен участък за връзка със съществуващия метротунел. Изграждането му налага значителни реконструкции на съществуващите тунелни участъци и тяхното разширяване.
Кои са фирмите?
Фирмите, които са подали оферти са - “Геострой” АД, "Джи Пи Груп" АД, "Обонато Билд" ЕООД, "Трейс Груп Холд" АД, "Монолит София" АД и "БС Конструкция" АД
Преди седмици стана ясно, че въпросната метростанция, която ще се позиционира между “Сливница” и “Обеля” е била предвидена още през 2001 г. В района ще бъде изградена и нова жп гара, както и автогара. Тогава шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев изрази надежда да бъде изграден интермодален възел, а пътниците да се прекачват от жп линията директно в метрото.
mediapool.bg