"Демократична България" предложи в понеделник множество мерки за прекратяване на войната по пътищата в София, като много от тях са били обсъждани при предишни трагични инциденти, но така и не са били въведени през годините.
Част от предложенията предвиждат широка зона с успокоено движение с максимална скорост от 30 км/ч и монтаж на стотици нови камери за контрол на трафика.
Поводът за позицията е смъртта на 15-годишното момче в София, което беше блъснато от пиян шофьор на пешеходна пътека в центъра на града.
"Предлагали сме десетки решения и за съжаление някои от тях не са били прилагани само защото сме част от опозицията. Ангажираме се да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в Столичния общински съвет", се казва в позицията на ДБ.
Коалицията обеща организиране на кампания "Не карам пил!", която да настрои обществото срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
Обещава се монтаж на стотици нови камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения трябва да се предават автоматично на МВР.
Предлага се въвеждане на по-голяма зона за успокоено движение с ограничение на скоростта до 30 км./ч, което ще се контролира от новите трафик камери.
ДБ ще работи за поставяне на допълнителни физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта, включително гърбици ("легнали полицаи"), острови, различна настилка и други. Наред с това се обещава изчистване на тротоарите от неправилно паркирали коли и ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва в борбата срещу войната по пътищата.
Другите обещания са за бързи и качествени ремонти на пътната инфраструктура, обезопасяване на спирките на градския транспорт, повече велоалеи и пешеходни зони, както и подновяване на маркировката по улиците София.
Останалите предложения засягат повече развитието на градския транспорт, включително въвеждане на още бус ленти, отделни трамвайни трасета и по-малко чакане, за да стане градският транспорт предпочитан пред личния автомобил.
mediapool.bg