"На магистрала "Хемус" на участък от 8.5 км има 235 кръпки. На Северната скоростна тангента за 5 км има 63 кръпки. Тези магистрали са като едни скъпи дънки с много кръпки и с малко дупки". Това коментира служебният регионален министър Иван Шишков пред бТВ в четвъртък.
Думите му са по повод на предприетите от ведомството проверки колко асфалт е полагат при строежа на новите участъци от магистралите, чието изграждане стана основно по времето на правителствата на Бойко Борисов. Миналата седмица взета проба показа, че аутобаните са с 30 процента по-тънки, отколкото би трябвало да са. Сега Шишков каза, че първоначалните анализи на взетите проби от магистралите "Хемус", "Тракия" и "Марица", както и от Северната скоростна тангента на София, показват некачествено строителство, каза той.
По думите му проверките са необходими, за да се знае как да се ремонтират аутобаните. Той съобщи, че се водят преговори за закупуване на съоръжение за сканиране на трасето на Северната тангента на София, за да се види какво е състоянието на пътната настилка, без да налага да се разкопава. Подобна техника може да провери качеството на строителството на магистралите у нас, каза той. Ще се опитаме да ползваме по-съвършена техника. В момента водя разговори в тази посока, за да можем да направим проверки, заяви министърът на регионалното развитие.
"Ние всички ще платим основни ремонти на магистралите за 7-8 години, а не текущи. Логично беше след тези 7-8 години да правим само текущи ремонти и само на износващия слой на асфалта. Но основен ремонт с намеса в земната основа по начина, по който следва да бъде направен, е извън практиката", коментира още Шишков.
Според него проблемът със състоянието на магистралите е в това, че те са много малко и много натоварени. Има проблеми на места и със земната основа, в резултат, според мен, на недобро качество на строителство и пестене на строителни материали, обясни още министърът.
Иван Шишков каза още, че от прокуратурата са поискали справка от Министерството на регионалното развитие за резултатите от проверките на строителството и качеството на асфалта. В момента, в който получим всички доклади, те ще бъдат предоставени на МВР и на прокуратурата. Те ще съдържат данни и за участниците в строителните и ремонтните дейности, уточни министърът.
mediapool.bg