Микроблог услугата Туитър е информирала Конгреса на САЩ за рекламни обяви, публикувани чрез акаунти на руската телевизия Ар Ти (бившата "Раша тудей") и ориентирани според социалната мрежа към американската аудитория. Туитър съобщи това, след като неин представител бе изслушат от законодатели в САЩ.
Миналата година Ар Ти, обвинена от Вашингтон в стремеж да повлияе върху президентските избори през 2016 г., "е рекламирала 1823 туита, насочени безспорно или вероятно към американския пазар", цитира Франс прес съобщение на Туитър.
АФП напомня неколкомесечните вече критики срещу социалните мрежи, че са съдействали за разпространение на руска пропаганда по време на избирателната кампания, довела до победата на Доналд Тръмп. Предположенията за руска намеса в изборите се разследват от Конгреса и от специален прокурор.
По данни на Туитър телевизия Ар Ти е похарчила миналата година малко над 274 000 долара за реклама в САЩ.
Социалната мрежа настоява, че по време на щатските президентски избори старателно е премахвала постове, целящи намеса в изборния процес - например лъжливи съобщения, чиито автори предлагали на избирателите да гласуват чрез есемеси. "Не сме установили акаунтите, свързани с такива действия, да имат явен руски произход", подчертава Туитър.
Главната редакторка на Ар Ти Маргарита Симонян заяви пред РИА Новости, че покупките на реклама в Туитър са стандартна търговска практика, лъжливо представяна като руска намеса в изборите.
"Туитър огласи в Конгреса чудовищна информация - харчили сме пари за свои рекламни кампании. Както правят всички нормални медийни организации по света. Сега сме принудени да стигнем още по-далеч и да направим чистосърдечно признание: освен това харчихме пари за реклама по летищата, такситата, на билбордове, в интернет, телевизията и радиото. Наши рекламни клипове се въртяха дори по Си Ен Ен. Някакси не ни хрумна, че в една развита демокрация обикновената медийна реклама може да се окаже подозрителна вредоносна дейност. Аналогични кампании в руския сегмент от Туитър водят впрочем американски медии. Много ще е интересно да научим колко харчат те за целта, към кого са насочени и с каква цел", каза руската журналистка.
Кремъл няма никакво отношение към публикуването на политическа реклама в мрежата Фейсбук и не знае кой стои зад подобни поръчки, заяви преди седмица Дмитрий Песков, прессекретар на руския президент. Руската страна никога не е участвала в подобно нещо, каза пред журналисти Песков, коментирайки съобщения, че Фейсбук ще предостави на американския Конгрес данни за политическа реклама, поръчана от Русия.
mediapool.bg