Техническите изпитания на влаковете, които ще се движат по строящата се в момента трета линия на метрото в София, започнаха в сряда.
Първите 8 километра от новото трасе от кв. "Овча купел" през центъра до бул. "Владимир Вазов" ще са готови до края на годината. Първо с метрото ще бъдат свързани кварталите "Красно село" и "Левски", а в началото на 2020 г. трябва да е готов и участъкът от "Красно село" до "Овча купел".
Изграждането на третата линия се финансира основно със средства от еврофондовете. Това е и най-големият инфраструктурен проект на общината.
Сн. Столична община
18 от 20-те нови влака за третия лъч вече са доставени. Те са производство на "Сименс" и според кмета Йорданка Фандъкова с тях се постига до 25% икономия на енергия.
Сн. Столична община
Цялата трета линия е с ново поколение системи за управление, автоматизация и безопасност. Като част от мерките за безопасност се изграждат и стъклени предпазни стени на пероните. Те се отварят автоматично при спиране на влаковете на местата, на които се отварят вратите на мотрисите.
Сн. Столична община
"С новите 12 км метро ще спестяваме още 11 хил. тона вредни емисии на година. Той ще се ползва от 130 хил. души дневно и ще намали до 25% трафика в зоните, през които преминава. Заедно с метрото променяме и наземната инфраструктура в районите, през които минава. В момента се провежда процедура за цялостна реконструкция на ул. "Житница", за съжаление има забавяне заради жалби по отчуждаването на частни имоти. Целта ни е до края на годината заедно с метрото да завършим кръстовището на бул. "Гоце Делчев" и бул. "Цар Борис III" и цялостната реконструкция на ул. "Житница". В район "Овча купел" заедно с "Метрополитен" цялостно реконструираме ул. "Централна", обясни кметът Фандъкова.
Сн. Столична община
mediapool.bg