Кламер БГ - Новини: София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

България

|
Пон, 20 Септ 2021г. 19:03ч.
София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

София разрежда 20% от линиите на градския транспорт

София ще разреди 20% от линиите на градския транспорт поради спад на пътниците с 30% заради пандемията и лоши финансови резултати на Центъра за градска мобилност. Признанието на Столична община дойде в понеделник часове след като гражданската инициатива "Спаси София" алармира за "на-драстичното орязване на градския транспорт от последните 10 години".

"Основни и натоварени линии като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280 и тролеи 1, 2, 6, 9 са орязани, като най-драстично са намалени трамваите по линии 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия", посочи формацията на Борис Бонев.

От "Спаси София" смятат, че това е погрешно решение, което "ще изгони и без това малкото останали пътници в градския транспорт".

"Хората ще чакат по-дълго по спирките и ще се возят в претъпкани превозни средства посред пандемия. Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем. Йорданка Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София", добавят оттам.

Столична община: Ще се чака повече между 2 и 3 минути

От Столична община коментираха пред Mediapool, че градският транспорт в София е секторът, който е най-силно засегнат от ограничителните Covid-мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби.

"Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии –интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88", коментираха от общината. Направиха и уточнение, че няма да има промени в разписанието на метрото.

Оттам твърдят, че заради намаления брой на пътниците с промените се цели недопускане на движение на полупразни или слабо натоварени курсове на градския транспорт.

Оптимизацията включва и спестяване на празен пробег и максимално използване на капацитета на водачите, което спестява допълнително натрупване на експлоатационни разходи.

"От няколко години Столична община не е получавала изравнителна субсидия от държавата. От актуализирания бюджет сега София ще получи под 4% от предвидените средства от изравнителната субсидия. Общият принос на софиянци към държавния бюджет е над 9 млрд. лв. годишно, или 40% от данъчните приходи в държавата, от които в София се връщат едва 7%", коментира кметът Фандъкова в понеделник.

Тя добави, че с подкрепата на КНСБ в предложенията за актуализация на държавния бюджет са били заложени средства за подкрепа на автобусния транспорт, които е сред най-сериозно пострадалите от Covid-ограниченията. От общината уточниха, че става въпрос за 40 млн. лв. Оттам обаче се възмутиха, че средствата са само за автобусен транспорт, но не и за тролеи и трамваи, което осигуряват по-екологично чиста услуга.

mediapool.bg