Кламер БГ - Новини: София - Пловдив с влак за по-малко от час през 2027 г.

София - Пловдив с влак за по-малко от час през 2027 г.

България

|
Вт, 26 Септ 2023г. 18:32ч.
София - Пловдив с влак за по-малко от час през 2027 г.

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков провери строителството на тенули по жп линията Елин Пелин - Костенец Сн. МТС

Надявам се до 2027 г., когато трябва да бъдат завършени всички проекти по направлението София - Пловдив, да се пътува с влак комфортно за по-малко от час, каза

каза министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. В момента разстоянието между двата града се взима с влак за около 3 часа при условие, че няма закъснения.

Транспортният министър провери на място напредъка по модернизацията на жп линията в участъка Елин Пелин - Костенец в района на град Костенец. Министърът се запозна и със строителството на един от тунелите по новото трасе, чието прокопаване приключи преди дни. Тунелът е с дължина 579 м и е изпълнен по нов австрийски тунелен метод.

Общо по линията Елин Пелин - Костенец ще бъдат изградени 13 тунела, като в момента активно се работи по 8 от тях.

Железопътният участък Елин Пелин - Костенец е част от проекта за модернизация на железопътната магистралата от София през Пловдив до Бургас. Стойността на целия проект от Елин Пелин до Костенец е 1.3 млрд. лв., а средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020.

Проектът трябваше да бъде изпълнен до края на тази година, но това няма как да се случи и по тази причина ще продължи и през настоящия програмен период.

Железопътният транспортът е с огромен потенциал в Европа и света, тъй като е един от най-екологичните, които тепърва ще търпят развитие, включително иновативно, отбеляза Георги Гвоздейков. Той се надява България да не изостава много от Европа и света.

"Приоритизиране този отрасъл и ще направим всичко възможно да няма забавяне на проектите", каза министър Гвоздейков.

По думите му административните пречки са най-големи при тези проекти, а забавянето се случва от недоброто законодателство.

До момента България е усвоила близо 700 милиона лева за железопътна инфраструктура от отминалия програмен период. Остават 250 милиона, които няма да могат да бъдат усвоени, каза Гвоздейков. Той отбеляза, че за да не бъдат изгубени тези средства са насочени към други видове транспорт.

"Вече съм предприел мерки за осъвременяване на законодателството, за да избегнем същите проблеми и в новия програмен период", каза Гвоздейков. В новата програма "Транспортна свързаност" средствата за железопътна инфраструктура за 1.42 млрд. лева.

"Резултатите към момента показват недобро управление на тези мащабни инвестиции от страна на държавата и е много важно ние да променим това", каза транспортният министър.

"Железницата е един от най-екологичните видове транспорт, които търпят сериозно развитие, включително и иновативно. Работим, за да наваксаме изоставането в сравнение с държавите в Европа", посочи Гвоздейков.

Участие в инспекцията взеха заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев, генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Мария Генова, представители на изпълнителите и надзора на обекта.

mediapool.bg