Достъп до банковата сметка, дома и автомобила със селфи парола, светкавично установяване на носения номер дрехи и виртуалната им проба само с натискането на един бутон при шопинг, лекарски преглед чрез видео разговор от вкъщи и съвети за подобряване на фитнес тренировките. Това са част от възможните потенциални приложения на предната камера на смартфона извън използването й сега за забавление, сочи проучване на "Сони Мобайл" (Sony Mobile) сред 6500 потребители от Великобритания, Франция, Германия и Испания, извършено съвместно с футуролога д-р Иън Пиърсън.
Изследването сочи, че потребителите са отворени към "огромния брой потенциални приложения" на камерата и снимките от смартфона.
Над една четвърт от участниците в проучването са посочили, че биха предпочели да видят своя личен лекар чрез селфи или видео разговор за първична консултация при здравословен проблем. Почти половината от 25-34 годишните пък казват, че биха се чувствали по-сигурни, ако достъпът им до банките става чрез "селфи парола"
Около половината от търсачите на силни усещания биха искал да изпробват "селфи-въртележка" - въртележка, която ви дава възможност да заснемете преживяването на момента. По време на тренировка във фитнеса или вкъщи предни камери с изкуствен интелект биха могли да правят мониторинг на функциите на тялото, например сърдечния ритъм, и дори да дават предложения за подобряване на техниката и колко точно се извършва дадено упражнение.
В търговията предната камера пък може да бъде използвана за заснемане на 3D изображение на тялото, което да дава веднага точния размер на дрехите, вместо да се носят няколко номера за мерене в съблекалнята. Също така би могло да се извършват виртуални проби на харесаните тоалети, за да прецени човек отстрани как му стоят. Допитването до потребителите е показало също така, че биха ползвали селфита за достъп до дома и автомобила си.
"Проектът ни даде реален поглед върху начина, по който се развиват селфитата, и защо те биха могли да станат средство за трансформирането на толкова много различни сектори", каза Мичио Марухаши, отговарящ за маркетинговата стратегия в "Сони Мобайл".
"Изправени сме пред двойната задача да проектираме смартфони, които правят живота на потребителите по-лесен днес, но с поглед в бъдещето, и да насърчаваме иновациите и промяната. Винаги сме разглеждали фотографията като ключова функция в смартфона и именно заради това сме интегрирали напреднали технологии", допълва Марухаши.
"Резултатите ясно показват, че селфитата вървят към своята трансформация от забавно увлечение в технологичен феномен и дават храна за размисъл за редица индустрии. Потенциалът е огромен и ще бъде вълнуващо да бъдем свидетели как това ще се разгърне през следващите години", коментира Иън Пиърсън, който е подготвил доклада "Бъдещето на селфитата“
mediapool.bg