Рекламите във Фейсбук по време на миналогодишната кампания за президентските избори в САЩ, за които се твърди, че са закупени в Русия, са били насочени главно към щатите Мичиган и Уисконсин. Това съобщи телевизионният канал Си Ен Ен, цитиран от Ройтерс.
Рекламите са били насочени към важни демографски групи и са съдържали причиняващи разделение послания, включително пропагандиране на антимюсюлмански настроения, се казва в материала, който се позовава на източници.
Уисконсин и Мичиган бяха сред няколкото щата, където изборите бяха на кантар и които помогнаха на президента Доналд Тръмп да победи кандидата на демократите Хилари Клинтън. В Уисконсин Тръмп спечели с 22 748 гласа, а в Мичиган с 10 700 гласа.
В понеделник Фейсбук заяви, че около 10 милиона души в САЩ са гледали в социалната мрежа реклами, създаващи политическо разделение, които са били закупени в Русия в месеците преди и след президентските избори. Съобщението беше направено в контекста на призиви към социалните мрежи за повече контрол и по-голяма прозрачност с цел да се хвърли светлина в областта на политическите реклами в интернет.
Американският специален прокурор Робърт Мълър и комисии на Конгреса разследват възможни връзки между предизборния щаб на президента Доналд Тръмп и Русия. Москва отрича да се е месила в изборите.
Представител на Фейсбук засега не е открит за коментар.
mediapool.bg