Гугъл откри доказателства, че руски профили са използвали платформите от услуги на компанията в опит да окажат влияние на изборите в САЩ през 2016 г., писа "Вашингтон поуст" в понеделник, позовавайки се на анонимни вътрешни източници от компанията.
Възможно е целта да е била разпространяване на дезинформация с помощта на много от продуктите на Гугъл, включително Ютюб, реклами в търсачката, пощата и рекламната мрежа Дабълклик. За платените съобщения и видео материали, неизвестната руска група е изхарчила около 100 хил. долара. Чрез закупеното рекламно пространство, посланията са разпространявани по множество канали в интернет и през най-използваните услуги за търсене.
Гугъл не коментира официално публикациите, но все пак признава, че разследва сметка от около 100 хил. долара, свързана с Русия. Все още не е ясно дали рекламите са били свързани с интернет тролове и разпространение на фалшива информация или са закупени от руски фирми или държавни органи.
Преди време технологичният гигант заяви, че руската връзка в американските избори не е техен проблем, тъй като политиките на предоставяне на услуги се следват много стриктно и контролът е постоянен.
Обстоятелствата около евентуална руска намеса се разследват малко след като от Фейсбук и Туитър оповестиха, че тяхната социална мрежа е използвана от руски ферми за тролове около изборите в САЩ миналата есен, спечелени от Доналд Тръмп. Източници от Гугъл заявяват, че вероятно действащите лица в случая са различни и нямат пряка връзка с вече разкритите ферми за тролове.
Разследването на Гугъл все още е в начален етап, така че броят на сметките и сумата на похарчените средства все още не са известни. Разследващите предполагат, че влиянието на руските групи в Туитър, Фейсбук и други мрежи всъщност е било масово подценено.
По-рано миналия месец, Конгресът на САЩ покани собствениците на Фейсбук, Гугъл и Туитър на изслушване във връзка с разследването за възможна руска намеса в президентските избори, което се очаква да бъде проведено на 1 ноември тази година.
mediapool.bg