Половин година преди президентските избори в Русия, звезди от шоу бизнеса започнаха да вмъкват между публикациите си за концерти, козметика, мода и пр., коментари за постиженията на руската власт в подобряването на жизнения стандарт.
Сайтът Znak.com пръв обърна внимание на необичайните постинги към снимките на звездите в Инстраграм. Телевизионната водеща и певица Олга Бузова изведнъж реши да се изказва за качествата на руската медицина, а beauty- блогърката Айза Анохина – за липсата на опашки в детските градини. Актрисата Анна Хилкевич и певицата Нюша пък пишат как се подобрява Москва.
Появата на публикации с хаштаг #животътсеподобрява съвпаднаха с новината, че Кремъл готви кампания по публикуването на позитивни новини от руския живот, за да създаде подходящ фон за президентската кампания на Владимир Путин, който се очаква през декември да обяви кандидатурата си изборите през март догодина.
Събеседник на БиБиСи, близък до администрацията на Кремъл, е описал новия медиен план точно по този начин – "животът се подобрява".
Руската редакция на БиБиСи отправи въпроси към представители на светските знаменитости защо така внезапно са решили да пишат за качеството на живота и свързано ли е това с президентските избори.
Олга Бузова, телевизионна шоу звезда, певица
Бузова има 10.6 млн. последователи в Инстаграм. Обикновено тя публикува там снимки с нови облекла, модни марки, светски събития, селфита и фотографии от пътешествия. Голяма част от времето си тя прекарва в Москва или на почивки в чужбина. Един рекламен постинг при Бузова струва 510 хил. рубли, твърди блогът DNative.
През септември Бузова качи своя снимка и разказа на читателите за това, че в Хабаровск са направили уникална протеза на сърдечна клапа: "Много добър повод да се помисли, преди да се ходи в швейцарска клиника, когато в нашата страна се правят операции на такова равнище!"
В началото на октомври тя поздрави Путин за рождения му ден. "Възхищавам се от силните и умни мъже – описа тя президента. - Благодаря за това, че което Вие правите за нашата страна."
Към поздравлението е приложен и хаштаг #денятнапутин.
Пиар мениджърът на Бузова -Антон, демонстрира изненада от въпроса на БиБиСи. "Какъв постинг? Аз дори не съм в течение на това, което казвате. Ние сега сме в репетиции, въобще нямам време за постинги в Инстаграм", заявява той. И обещава да се запознае със съдържанието на постингите през ноември.
В момента под постинга на Бузова за доброто здравеопазване в Русия има основно скептични коментари. "Вие също ли се лекувате в различни (далечни краища) на нашата необятна родина? Ето мен, като жител на град Магадан, можете ли да ме посъветвате за нещо в моята област", пита denchik97ch.
Айза Анохина,
beauty- блогър
Постингите на Айза Анохина се следят от 1.4 млн. потребители в Инстаграм. Обикновено тя разказва за това къде е ходила, за дрехи и козметични процедури. Съдейки по съобщенията в светската хроника, Анохина постоянно живее на Бали. Напоследък в акаунта й в Инстаграм се появяват и снимки от Лондон.
През октомври обаче тя неочаквано се впечатли от липсата на опашки за детските градини в Русия.
"По поръчение на президента през последните няколко години са открити над 800 хиляди места в детските градини из цяла Русия", уведоми Анохина. Децата на самата Айза обаче не са поверени на държавни детски градини, а на бавачки, както обясни тя в интервю през списание StarHit.
Айза Анохина също се възползва от хаштага
#денятнапутин, за да поздрави държавния глава за рождения му ден. "Happy Birthday Mister President", гласи посланието й.
"Аз такива неща не коментирам", заяви Анастасия, представителка на Анохина, в отговор на въпрос защо блогърката, специалист по разкрасяването, се е заинтригувала от поръчението на Путин за детските градини.
Потребителка с никнейм tata_vicct е написала под постинга на Анохина: "Тъжно е, че се вписвате в това, имах по-добро мнение за вас. И да, всяка руска майка, която няма привилегии, ще ви каже, че да се уреди дете в детска градина стана по-сложно, а не по-лесно през последните години".
Анна Хилкевич, актриса
Хилкевич има 6.2 млн. последователи в Инстаграм. Тя им разказва къде е ходила, рекламира дрехи и козметика. По оценка на DNative, един рекламен постинг при Хилкевич струва 260 хиляди рубли.
В края на септември тя реши да запознае своите читатели с новите творчески клъстери, появили се в Москва и това, че градът се преобразява към по-добро. Постът с хаштаг #ОбичамМосква е съпроводен със снимки, правени на някой морски бряг.
"На мен много ми харесва да наблюдавам как нашият град става по-добър и красив", коментира актрисата снимката, изобразяваща крайморска разходка.
"Аня по принцип е силно социален човек, на нея й е интересен животът на града и тя винаги споделя своите впечатлени. Тук няма никакви комерсиални интереси, никаква поръчка. Москва наистина стана по-красива! Разбира се, винаги ще се намерят хора, хейтъри, които винаги нещо не ги устройва. Те се опитват да се докопат до истината, ние не обръщаме внимание на това", коментира пред руската редакция на БиБиСи Данила, представител на
Хилкевич.
Редакцията на БиБиСи е изпратила и запитване към кметството на Москва заплащало ли е за рекламни постинги на звезди в Инстаграм. До публикуването на материала отговор не е дошъл.
Нюша, певица
Лауреатът на отличието Муз-ТВ Анна Шурочкина се подвизава под артистичния псевдоним Нюша и има 3.9 млн. последователи. Тя има разказва за своите концерти, рекламира собствените си интервюта и школа за танци, а също стилисти и дизайнери.
През октомври тя сподели по своеобразен начин впечатленията си от Венеция. Във Венеция няма задръствания, но и в Москва няма, пише с възторжено тя. "В моята любима Москва ситуацията със задръстванията и паркирането се промени кардинално през последните години и аз смятам, към по-добро", заключава певицата. Постингът й е съпроводен от хаштага за подобряването на живота.
Нейният представител Денис Воробьов коментира: "Нюша винаги се изказва по повод на своя град. Някой може да намира някакви минуси, някой-плюсове, тя се изказва по повод плюсовете. Какво толкова ужасно има, ако човек говори за своя град някакви приятни неща, ако те действително се случват?"
Воробьов освен това уточнява, че хаштагът за подобряването на живота и други подобни "звездни" публикации са се появили напълно случайно. "Ако искате в нещо да ни уличите, е абсолютно неправилно. Ние пуснахме флашмоб "Да поздравим президента Путин за рождения ден". Той имаше рожден ден и Нюша го поздрави. Това беше нейна инициатива", казва Воробьов.
"Вие навярно с хеликоптер летите из Москва?"-коментира постинга на Нюша потребителят
gavrilov_evgeny. "А къде в Москва се придвижвахте с гондола?" - иронизира sergevorontsoff.
Ксения Бородина, телевизионна звезда
Бородина има 9.6 млн. последователи. Родена е в Москва и прави кариерата си като водеща в партньорство с Ксения Собчак в предаването "Дом-2". В своя Инстаграм тя рекламира дрехи, козметика и технологични джаджи. По оценка на блога DNative, реклама в нейния блог струва 400 хил. рубли за постинг.
През октомври тя неочаквано обръща внимание на това, че из цялата страна се изграждат все повече отделения за новородени и недоносени деца. "Един от последните, например, скоро ще бъде открит в Пемза", информира тя.
Седмица преди това Бородина помества снимка на президента с кученце в ръце. "Дори на президента вчера подариха кученце", написа тя и поздрави Путин за рождения ден.
Владимир Путин и неговият зоопарк
Постингът за перинаталния център в Пемза не е реклама, увери Лев, представителят на Бородина. "Чистосърдечно е. Случват се и такива неща", допълва той и отхвърля като лъжа твърденията, че Бородина взема по 400 хил. рубли за рекламен постинг. Той обаче не каза каква е реалната сума, защото това било "търговска тайна".
Сега хаштагът
#животътсеподобрява излаза при търсения на повече от 9.5 хиляди снимки на разбити пътища, разрушени конструкции, депресивна статистика и подигравателното
"фотожаби".
mediapool.bg