Кламер БГ - Новини: Прокурор и следовател: Знаем защо катастрофиралият автобус е изгорял, но няма да кажем

Прокурор и следовател: Знаем защо катастрофиралият автобус е изгорял, но няма да кажем

България

|
Четв, 02 Дек 2021г. 19:27ч.
Прокурор и следовател: Знаем защо катастрофиралият автобус е изгорял, но няма да кажем

Снимка: БГНЕС

Разследващите знаят каква е причината за пожара, възникнал след катастрофата с автобуст на "Струма". При инцидента загинаха 45 македонски туристи, сред които и деца. Досега от следствието са коментирали като работна версия само човешка грешка. Бе отхвърлена хипотезата за терористичен акт.

Официално причината за пожара засега остава неизвестна, макар че имаше коментари и в тази посока. Началникът на националното следствие Борислав Сарафов заяви преди дни, че мантинелата, в която е бил първият удар, вероятно е произвела искри, които са подпалили изтеклите от автобуса гориво и масла.

Със сходна версия излезе в четвъртък пред бТВ и един от следователите по делото – Мариян Маринов. Той обясни, че има своите тези и допълни, че вчера е бил направен пореден оглед на изгорелия автобус.

Според него голямо парче мантинела се е "нанизало" при гумата под предната врата. Парчето метал било нагънато "на хармоника", а пластмасовият резервоар – разрушен.

"Представете си какви искри е имало", коментира прокурорът Михайлов.

И двамата обаче обясниха, че се чакат експертни заключения за причината за пожара.

Маринов коментира още, че конспиративните теории за катастрофата са изцяло неверни. В рейса не е имало нито туби с гориво, нито взривни вещества.

Разследващите заявиха, че автобусът е бил стар, но "рециклиран". Цялото му оборудване било подменено в Турция и не се знае какво е сложено.

Че машината е била по-стара заподозря и собственикът на фирма за превози Себахтин Исмаил. Пред Нова телевизия той коментира, че ако рейсът е произведен през 2018 г., той би следвало да има система за пожаоргасене. При сблъсък би следвало да се отворят всички врати и люкове.

"Това е системата, която при най-малко късо съединение автоматично задейства всички системи в автобуса, коeто включва аварийно спиране на автобуса, аварийно отваряне на вратите и аварийните люкове. Автобусът е много стар модел, както казах, има подправени документи за регистрация и няма как, старите модели не се отваряха, те се отварят ръчно", заяви той.

mediapool.bg